Tidsresekänsla på "Allt om barn"

http://www.alltombarn.se/aktuellt/barnmorskorna-1.9088

Geeeh, vilken konstig känsla jag fick av att läsa artikeln....! Vilket årtionde sitter de och skriver från kan man ju undra?

- Jag är en känslosam kille och jag tycker inte att man är tuffare för att man håller tillbaka, säger Peder till Alltombarn.se. 

Oj, är det där jag? tänkte Peder Ekbergh när han fick förhandstitta på barnmorskorna.
- Jag har inte sett mig själv på film förut. Vid förlossningen har jag mina arbetskläder på mig och gråter och så. Men det är helt okej.

och längre ner i artikeln:

Han berättar att han fått en del kommentarer från kompisar som har sett tårarna rinna på trailern.
- Jag är en känslosam kille och jag tycker inte att man är tuffare för att man håller tillbaka. Det är så naturligt.

Jameeen eeeeh?? Skulle det vara konstigt för en man att gråta vid förlossningen av sitt barn? Tänk, i min värld tycker jag att den man som INTE gråter vid ett sånt tillfälle, han är knäpp!!
Hur kan man grunda en artikel på att mannen gråter av känslorörelse vid ett sånt tillfälle? Trodde vi hade kommit längre än så...... *suckar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0