Frysa på simskola

Burr! Tredje och - thank god - sista veckan på sonens simskola är här. För er bortskämda stadsbor kan jag berätta att simskolan här i byn hålls i en snålt uppvärmd utomhusbassäng som ligger uppe på en höjd utan lä där det alltid blåser. Som tur är är sonen tapper och har inte särskilt ont av att det är småruggigt, men jag står där vid bassängkanten utan mycket annat att göra än att huttra i vinden. Vi måste åka bil dit och det känns lite för långt och lite för kort om tid för att åka hem emellan, så där står jag.

Drömmer om en liten kiosk bredvid som säljer varmt kaffe.......! Och kanske en ljummen donut.....och en dagstidning......

Nåja, det var värre förr säger de som minns. Min mans storebror gick i simskola i sjön, för det var innan de byggde bassängen. Kan inte ha varit särskilt varmt!
Kommentarer
Postat av: Marita

Hua ja här har de fortfarande utomhussimskola på sommaren i både sjö o hav-ingen av mina har gått på det utan de har fått gå under vintern i badhuset istället-men jag har sett en o annanlektion-o deär huttriga små stackare som stått där på led.



Hoppas gossen din fixar simningen nu då:)



Kram marita

2008-07-01 @ 13:58:48
URL: http://amors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0