Vad kvinnor (eller jag i alla fall!) fantiserar om.....

Idag börjar skolan för mina två äldsta och det innebär också mer uppstramade rutiner i familjens tillvaro - vilket är ganska skönt efter ett långt sommarlov. Nu är det upp tidigt på morgonen och i säng i rimlig tid på kvällen.

En annan grej som följer med det hela är "omstart" till lite nyttigare vanor för mig. Sommaren är hopplös - man tycker att man borde hålla sig smal och sund - men tvärtom: grillning, glass i tid och otid, fika på stranden, för varmt eller för regnigt för de där stärkande långpromenaderna och så vidare.
Men nu är det perfekt att ta tag i det där: ingen mer onyttig fika eller okynnesätande på kvällen, tid för barnvagnsprommisar i timtals medans de stora är i skolan.

Det svåraste är bara att styra bort från sötsuget: sötsug är ett monster som när det matas blir fasen så tufft att vänjas av med! Min värsta tid är på kvällen när barnen lagt sig: då äääär det ju så gott med lite glass eller en kopp te med sockerkaka eller en liten chokladbit........
Här är mina fantasier från i går kväll när jag kämpade med att stå emot sötsuget (tack gode Gud för att man bor på landet, lååångt från kiosker och kvällsöppna affärer!!):

                

 
Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!

Har ett litet erbjudande till dig. Brukar sitta här hemma och leka lite med att göra designer till bloggar. Hade börjat göra en med ett träd och några fjärilar. När jag idag var inne på din blogg så fick jag för mig att jag skulle göra så att den passar din sida. Om du vill så får du den... Kolla här för att se om du tycker om den: http://asaleh.blogg.se/testbloggen/

2008-08-19 @ 18:37:59
URL: http://asaleh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0