Liseberg igår

Igår var det soligt och fint sensommarväder, så då tog vi tillfället i akt och stack upp till Liseberg hela familjen. Vi har varit där en gång innan i sommar, men Liseberg kan man inte få för mycket av! :-)

Stora J, 11 år, börjar bli så stor nu att hon vågar sig på att åka attraktioner som jag knappt vågar titta på! Usch, vad feg man blir när man blir äldre - i tonåren åkte man ju ALLT!

Funderade på en sak: ett av de värsta jobb jag personligen skulle kunna tänka mig, skulle vara att vara sån där skådis på Liseberg. De är utklädda till riddare och galopperar omkring i parken på en käpphäst med gröna kaniner i följetåg. Deras uppdrag är, förutom spela i barnteatern, att agera mitt i parken bland allt folk, typ: "har ni sett häxan som stal kungens svärd??"
Jag tror nog att de som har det här jobbet tycker att det är jättekul, för de älskar väl teater och att låtsas, men jag som hatar att "apa mig" får rysningar ända in i själen av att ens tänka på att fjanta runt sådär!! Jag som avskyr bara när nån på fest kommer med det hemska förslaget att alla ska leka levande charader! Burr!!

Fast lite full i skratt blev jag när jag såg riddaren och hans riddarkaniner, för en av kaninerna hade två kokosnötter som han slog mot varandra så det lät som galoperande hästar. Fick ju tankarna direkt till Monty Pythons "Holy Grail"!!

http://www.youtube.com/watch?v=rzcLQRXW6B0&feature=related


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0