Jahapp, skördeänka igen!

Jaha, då var man skördeänka igen! För er som inte vet vad det innebär, kan jag säga att det inträffar ungefär så här års för oss som är gifta med en bonde. Tröskning ska utföras intensivt för att hinna innan regn, så från och med i går eftermiddag jobbar maken....typ hela tiden. Han kommer in som en virvelvind och äter mat (läs: slänger i sig), pussar mig och barnen och försvinner ut igen. Sent på kvällen kommer han in, då är det mat och sova som gäller.

Jag är van, så jag gnäller inte. Det är rätt skönt att veta att det hela är igång, så det kan ta slut! :-) Och det är ju det det gör, tar slut alltså. Det är intensivt men begränsat och då gör det inte så mycket.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0