Kokt bebis, anyone?

Var på utomhusbadet i byn igår med alla tre barnen och hamnade bredvid låt oss säga inte världens smartaste mamma. Hon såg ut att vara inte en dag över tjugo, hade med sig sin morsa som såg ut att vara inte en dag under 50 och mammans bebis var ett par månader äldre än min, alltså fortfarande spädis. Denna spädis lade de två smarthuvudena i en svart-och-olivfärgad barnvagn, satte på ett svart myggnät, hängde två badlakan framför öppningen samt ställde mitt i solen vinklad så att solen stekte på vagnens igentäppta öppning!!
I skuggan visade termometern uppåt 30 grader, hur mycket det var i solen vågar jag inte ens tänka på - 40-45 grader kanske?? Kokt bebis, anyone?? Själva satt vi i skuggan och lilla J låg med endast kortärmad body i en öppen barnvagnsinsats, allt för att få så mycket svalka som möjligt.
Funderade på om jag skulle säga till dem att deras unge antagligen hade det liiiite väl varmt, men de tittade till honom då och då och han verkade leva......
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0