Saker jag retar mig på när jag handlar på stormarknader:

* Varför är kundvagnar så svårstyrda? Hur svårt kan det vara att till exempel bygga dem så att handtaget går till framhjulen så att de går att svänga???

* Fullt friska människor som till varje pris ska ha en p-plats så nära affärens ingång som möjligt - gärna sno åt sig en av familjeparkeringsrutorna, givetvis UTAN att ha barn med sig! Hallå, 100 meter kan man väl gå?? Var det inte mer vardagsmotion svenska folket behövde?

* Att det finns hundra olika sorters bröd, men inte ett enda som är dagsfärskt! Gårdagens bröd tar man INTE ut fullpris för, fråga vilket bageri som helst!

* Att folk är så äckliga och gräver med fingrarna i lösviktsgodiset. Exakt vad tror ni att alla skedarna som ligger där är till för???? Hur många urinrester från folks otvättade händer var det nu man kunde spåra i lösgodiset? Uuuuäääck!

* Jag nämner inga företagsnamn, men det där mobilföretaget som bytte från röd färg till blå: jag VILL INTE HA ert skitdyra skräpabonnemang - inte ens om ni frågar både när jag går in i affären och när jag går ut!

* Alla överstressade töntar som löper gatlopp när en ny kassa öppnas. Ni ser skitfjantiga ut och gissa vad? Vi som är smarta nog att med lugn och värdighet stå kvar i den befintliga kön som ni lämnar kommer ofta längre fram än vad ni lyckas med!!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0