Dejt-mat

För ett tag sedan var jag ute med jobbarkompisarna på puben och åt. Några beställde in baby back ribs (såna där glacerade kladdiga revben, ni vet) och då konstaterade vi att en sådan maträtt ska man undvika om man befinner sig på första dejten med någon. Viss mat går helt enkelt inte att äta utan att klabba och gegga och det kanske man vill undvika första gången man är ute med den där snyggingen man så gärna hoppas det ska bli något varaktigt med.

För er som befinner er i dejting-djungeln: här är maträtterna ni ska undvika att beställa in:

* som sagt: glacerade baby back ribs. Man ser ut som Obelix när han äter vildsvin - helt flottig runt munnen! Rätten serveras t.o.m med en våtservett bredvid, det säger ju lite grann!

* tacos - helt hopplöst, allt bara rasar ur det där jäkla skalet! Plus att man rapar salsasås hela kvällen sedan!

*hamburgare - samma där; så fort man greppar den rasar sallad, lök och gurka ut. Man blir kladdig som ett småbarn om händer och mun och dressingen rinner över fingrarna och hamnar ofelbart på tröjan!

* allt med spenat - big no-no! Du kan sätta notan på att det fastnar grönt mellan tänderna!

* en "antingen-eller-rätt"; ostron! Är du van att hantera dem, fine, annars - låt bli! Det kan lätt sluta som restaurangscenen i Pretty woman: "slippery little suckers!"

Kommentarer
Postat av: Helen aka Neaten

Men va kul att ha hittat din blogg!! Jag har väl sagt till dig innan att du borde ha en, du skriver så kul, och ta nu och passa på att blogga nåt om dM med så får du garanterat fler kommentarer!*s* Nu är det inte aktuellt med dater för min del heller, men jag har allt funderat på att jag kommer aldrig beställa in spagetthi vid en date, garanterat får man sås nånstans där det inte bör vara!

2007-04-26 @ 22:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0