Älskar Bolibompa!

Söndag kväll, nyss på Bolibompa: Dilemman med Doreen "Jag saknar dig så" - en underbar sång om att vara barn och sakna sin döda pappa!
Klicka in och lyssna:
http://svt.se/barnkanalen/dilemman-med-doreen/

"Jag kan inte sova
kom och läs för mig
som alltid förr
alltid nära dig.

Du lämnade mig,
det skulle alltid vara vi två.
Du och jag mot världen pappa
men det blev inte så.

Jag har börjat skolan
har blivit ganska stor.
Hjälper till här hemma,
tar hand om lillebror.

Jag minns hur vi lekte
hur vi jagade varann.
Jag var snabbast, jag var starkast.
Det var alltid jag som vann.
 
Jag kommer klara mig jag lovar,
göra allt som du har lärt mig hur.
Jag känner att du är med mig
du är här och du ser mig ändå.

Jag har lärt mig läsa,
jag ska läsa för dig.
Kan inte se men ändå känna,
känna dig nära mig.

Jag tror jag hör dig säga 
att det ändå är vi är vi två.
Du är världens bästa pappa,
jag saknar dig så."

Kommentarer
Postat av: Malin och Herman

gråter, gråter och gråter... Så himla fint, så från hjärtat, så oskyldigt och så oändligt sorgligt....

2012-06-11 @ 21:21:51
URL: http://www.thomasmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0