Tankar och reflektioner

Mår bra igen, lilla svackan är över. De kommer ibland, men ganska sällan nuförtiden och jag känner dem så väl och vet hur det funkar. Ofta orsakas de av andra saker och så passar sorgen på att bubbla upp.

Hade en dröm härom veckan som var rätt talande. Jag drömde att jag trodde mig ha sett M köra traktor ute på ett fält. Bara en snabb blick, men jag var ganska säker på att det var han. I drömmen tänkte jag att jag måste ringa till hans mobilnummer för att se om det verkligen var så att han levde. För i så fall måste han ju få ha barnen varannan vecka!
Jag tolkar drömmen solklart: min hjärna har äntligen fattat att han är död och att det inte går att komma tillbaka, att vi inte skulle kunna ta vid där allt slutade om han plötsligt fanns igen - därav det där med "varannan vecka".

Sorgt tar tid. Djup förståelse för sånt som i sig är ofattbart tar tid. Och en annan sak med tiden: den mäts i "före" och "efter". Det blir en så tydlig brytning i ens egen tidsaxel; precis som när man räknar allt "före och efter Kristi födelse", fast personligen. Tiden "före" känns som att det är längre bort än vad den egentligen är, just för att skillnaden mellan före och efter är så tvär.

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Vilken helt annorlunda dröm, och så klok du är i din tolkning. Så lätt annars att lägga det på dig själv, att inte önska honom tillbaka i drömmen utan tänka "varannan vecka". Självklart är det som du beskriver, att hjärnan äntligen har fattat...



Så annorlunda allt är. Då var bra och nu är bra. Men tiden där emellan har sannerligen varit ett arbete. Ett sorgearbete.



Kram!

2012-01-19 @ 16:36:10
Postat av: Malle o lilla R

Ja det tar sån tid!!! och jag kan bara instämma i det där med att man räknar allt i före och efter, hur konstigt som helst.

2012-01-20 @ 09:18:59
Postat av: Anders Lindquist

Ja det tar sanerligen tid, men det känns både som evigheter sen samtidigt som om det var igår!

2012-01-21 @ 00:35:32
Postat av: Mari

2012-01-21 @ 09:23:32
Postat av: resume

Och, mest troligt, det kan också göra något ...

2012-02-17 @ 21:24:10
URL: http://cvresumewritingservices.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0