Som ett såll idag

7 maj idag och det är M:s födelsedag. Han skulle blivit 45 år - jag fick riktigt tänka efter i morse över hur mycket han skulle fyllt! Tiden liksom flyter ihop efter första sorgeåret och man tappar känslan för hur länge sedan saker hände.

Världen rullar på som vanligt, ovetande om att det är födelsedag i himlen. Barnen går till skolan, jag går till jobbet. Men hela dagen har jag känt mig som ett såll; som om energi bara rinner ur mig genom små hål.

Barnen och jag åkte till kyrkogården med påskliljor från trädgården och 20 mörkröda rosor. Vi hade med oss äppelcider som vi skålade i vid graven för pappa och för hans födelsedag.
Det tråkiga var att någon hade varit framme och varit långfingrad igen. De tre små röda stenhjärtanen som ligger vid graven och som symboliserar barnen var borta! Och tre stycken försvinner inte av sig själva bara så där, så någon har väl stulit dem. Urtrist - och det har ju hänt en gång innan; då var det ett av hjärtanen som försvann. Verkar som om någon väldigt trist typ bygger upp en samling.....
Det _kan_ ju ha varit ett barn som tyckt de varit fina och tagit dem, men skulle man inte som förälder reagera om ens unge kom bärandes på tre stenhjärtan???

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Grattis till M i sin himmel. Jag minns det nu när jag läser det, att han också är ett majbarn - precis som min pappa.



Angående era hjärtan på graven... det är så lågt. Så eländigt lågt att man blir mållös. Hoppas de skaver i samvetet, som riddar Katos stenhjärta skavde hos honom, hos den som tagit dem!



2010-05-07 @ 18:34:03
URL: http://mitteget.wordpress.com
Postat av: Malle o Zassa o Rakel

Ja det är väl ändå det lägsta att stjäla från en kyrka eller kyrkogård.

Grattis M som fyller och....fint att dina barn fick gratta honom. Jag är så glad för sin skull att du har träffat en till kärlek och så ledsen för din skull att du förlorade din fina M. Livet är allt bra konstigt- det är verkligen inte lätt att förhålla sig...jag tänker ofta på det du skrev att du var lycklig som fick uppleva kärlek 2 ggr...många får ju det aldrig.

Min man begravs på måndag och när han urnsätts skall jag låta min dotter lägga ner ett glashjärta, det var en sån fin idé det ni gjorde så jag lånar den. jagfick ett genomskinligt göashjärta av min man på alla hjärtans dag för många år sen...det skall min dotter få ge tillbaka till honom nu.....

Ni gör så mycket fint du och dina barn. Kämpar så hårt. Mycket kärlek.....

2010-05-07 @ 21:51:10
URL: http://metallmalin.blogg.se/
Postat av: H e l e n

Sänder massor av tankar till Mats i kväll på hans födelsedag, ska spela "hans" dMlåt med. Kram till dig fina Lotta.

2010-05-07 @ 21:59:11
Postat av: Kerstin Eriksson

Hej

Läser ofta Din blogg och tänker så ofta på Er.

Märkligt ng har jag också födelsedag 7 maj.

Miste min man i februari efter 40 års äktenskap.

Många kramar

Kerstin

2010-05-09 @ 14:39:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0