Telefonspöke

Går omkring i köket nu på kvällen och grejar. Plötsligt hör jag hur den bärbara telefonen som ligger på köksbänken börjar pipa på ett sätt jag aldrig hört förut. Tittar på den; på displayen syns symbolen för telefonboken och M:s mobilnummer! Kan tillägga att jag aldrig lagrat några nummer i den telefonen, så i så fall har den lagrat det själv. Numret i fråga har ju dessutom inte ringts på långt över 1 år!
Telefonen gjorde alltså såhär utan att någon rörde den; helt av sig själv. Och av alla nummer som ringts på den, så kommer just M:s nummer upp?!......

Ska erkänna att jag rös hela jag och blev lite skakig, det kändes faktiskt lite konstigt! Och ännu en bekännelse: jag tryckte på uppringningsknappen! Bara för att se vad som hände, liksom. Numret ringdes upp och den där automatrösten kopplades in som säger "numret kan inte nås för tillfället!". Nä, tror jag det! Inga telefonledningar räcker ju till himlen.....

Kommentarer
Postat av: Annika M

Oj, oj vilken konstig grej...ibland undrar man. Synd att ingen svarade bara :-)



Skönt att ditt liv har fått en ny vändning, din blogg är som en saga.



Kram A

2010-03-12 @ 18:54:23
Postat av: Anna

Det var väl ett tecken som heter duga, vännen!! :)

2010-03-14 @ 12:06:04
Postat av: Anna m V & E

ryser Å vilket häftigt tecken från M!

2010-03-25 @ 20:46:56
Postat av: Elisabeth

Din M - han har humor!!! Varm & skön humor!

2010-03-26 @ 20:34:51
URL: http://levaleende.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

Men Elisabeth, han jäklas lite med mig också - han smäller glödlampor titt som tätt! Jag har aldrig varit med om att så många glödlampor gått sönder som efter han dog! Första hösten var det värst, men även nu ett tag och jag inbillar mig att det är han som fjantar sig. Skäller lite på honom varje gång en glödlampa pajar! :-)

2010-03-27 @ 18:11:37
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Elisabeth

Vi vet! Vi har en sån fjärrkontroll till våra lampor & våra söner, tror det är den lille, tyckte det var extremt kul att tända & släcka i början, nu mer sällan! Så visst jäklas dom, and I love it!!! ;)

2010-04-03 @ 00:12:54
URL: http://levaleende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0