Less på posten

Jag är så trött på att tömma min brevlåda! Alltid, alltid är där bara en massa räkningar eller deklarationspapper från Skatteverket eller snustorr info från Jordbruksverket eller obegripliga stödredovisningar från Länsstyrelsen - allt adresserat till "dödsboet"! Jag är så jäkla trött på att bli adresserad som "M:s dödsbo" hela tiden! Och alla dessa brev ställer krav på mig på ett eller annat sätt: deklarera, skicka in, skriv på, betala, redovisa, håll koll på, arkivera. Jag skulle så gärna önska mig, för att väga upp, något vykort eller fint kort eller ett brev - något som var adresserat till MIG! Något som visade att det fanns någon som inte bara "tänker på mig" som de alla säger utan också visade det! Jag hör ju inte tankar, så det är rätt meningslöst att bara tänka på mig.
Vet ni, det första jag gör när jag går in på bloggen är att gå till "kommentarer" och läsa?! Det är något som är adresserat TILL MIG och det betyder jättemycket!

Kommentarer
Postat av: Anna m V & E

Det kan jag mycket väl förstå att du tröttnat på! Snustorra brev med tråkiga instruktioner kan man vara utan och dessutom till sin mans dödsbo - jag förstår att du ruttnar.



Tråkigt att ingen skickar dig ett kort eller brev, det är så ovanligt idag att man blir extra glad när de kommer - skulle gärna skicka dig ett kort men tror posten har svårt att hitta "cayenne72" eller "sorgfågel"...;-)



Kram

2009-01-30 @ 20:20:27
Postat av: Kicki

Jamen då får du en kommentar till att läsa här :)! Jag förstår att det är trist med posten... Kan inte du maila mig din riktiga irl postadress? Jag har klickat i min hotmailadress här i kommentarsfunktionen. Hoppas din fredagskväll är dräglig! Kram!

2009-01-30 @ 20:45:07
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Mamma 2.0

Hej du, jag önskar jag visste ditt namn och din adress så skulle jag direkt skicka ett paket med ditt namn på. Jag har så mycket saker som nån annan skulle ha större glädje av - böcker och sånt och annat smått och gott. JAG skulle bli jätteglad om du mailade mig och talade om det så kunde jag skicka det där paketet jag redan nu tänkt ut i huvudet faktiskt :). Du kan ju alltid skicka mig ett paket den dag jag behöver ett, visst? Gör mig en tjänst och hör av dig:



Stor kram!

Marmelad

2009-01-30 @ 21:34:54
URL: http://mamma2punkt0.blogspot.com
Postat av: kamilla

Jag förstår hur du har det. Jag hoppas att våra kommentarer hjälper lite, du har gjort det bra när du startat denna blogg, det ska du vara stolt över.

2009-01-30 @ 22:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0