En fredag med små glädjeljus

Idag, fredag, har jag jobbat och varit så otroligt trött hela dagen - jag sover ju så himla dåligt och har väl en gigantisk sömnskuld! Hämtade Lilla J på hennes avdelning, hämtade Mellan M på tritids (Stora J är hemma själv efter skolan), mellanlandade på Ica Nära där Lilla J trilskades och inte ville gå åt det håll hon skulle, körde hem i disigt och grått töväder - då väntar posten på mig härhemma och små ljus tändes! Ett vykort från en av mina älskade polare på mailinglistan och två (TVÅ!) paket!! Det ena innehållandes chokladpraliner från "sl". Det andra med två böcker om sorg (en till mig och en till de stora barnen), en liten anteckningsbok till Stora J att skriva tankar i, ett par hemstickade sockor till Lilla J och en hemstickad halsduk till mig från "myzpyz". Båda är två av mina "cyberänglar" från Allt för föräldrar-sajten.

Jag blev så himla glad!! Satt och packade upp paketen och grät - de där milda tårarna som är lätta att gråta, som man gråter för att man blir rörd!! Tack snälla söta alla tre för att ni lyste upp en fredag!





Kommentarer
Postat av: -sl-

Du behöver allt bra som går att få =)

2009-02-06 @ 22:22:11
URL: http://allergimamman.blogspot.com/
Postat av: .:Sabina:.

Så glad jag blir att du blir glad!

Jag tänker på din sömn också... är det inte bra att ta insomningstabletter en period, för sömnen är ju så oerhört viktig. Det blir så mycket tyngre, allt tungt, när man inte får sova. Jag fick den rekommendationen av en vän och psykiater i höstas när pappa hade dött. Att ta under en sammanhängande period för att "lära" kroppen att somna igen.

Hoppas ni får en vilsam helg, många kramar

2009-02-06 @ 22:48:13
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Sorgfågel

Sabina, mina insomningstabletter är slut! Tog den sista häromnatten. Jag har ett par gånger tagit en Lergigan också, men båda verkar funka halvkasst, blir inte alls så trött på dem som jag borde. Insomningstabletterna är nog i alla fall bäst, så jag ska be läkaren skriva ut nya när jag ska dit på måndag.

Kram

Sorgfågel

2009-02-06 @ 23:21:35
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: myzpyz (aff)

ohhh...

nu rodnar jag juh nästan ler

tänk att jag fick vara med på din blogg o t.o.m bild på paketet fniss

störstaste kramarna i världen kommer här

2009-02-07 @ 00:27:14
URL: http://vfw.bilddagboken.se
Postat av: Susanne 5-kilos

Vad härligt att höra att det låg lite glädje i postlådan!

Massor av kramar!

2009-02-07 @ 16:16:06
Postat av: Anna m V & E

Vad härligt att höra! Vilka fina presenter ni fick - det är så roligt att få något annat än räkningar i posten!

2009-02-09 @ 07:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0