Universums svar

Går med trevande steg på en alldeles ny, okänd väg som tidigare skrämt mig så mycket men som plötsligt bara ligger där framför fötterna. En skälvande början, en ovan känsla att vakna på morgonen och känna ett lyckorus.

Jag har börjat dejta en man, någon jag tycker väldigt mycket om. Vet inte exakt hur redo jag är eller vad jag klarar av, men för första gången på över ett år vill jag verkligen vara just "här och nu"! Och känslan av att vara genuint glad och lycklig är fantastisk; vad som än händer är det värt att få känna så igen!

Jag har pratat mycket med honom om hur jag har det, vad jag varit med om och om att M alltid kommer att finnas hos mig. Jag hoppas att han orkar med det och jag hoppas att han klarar av att stå kvar när jag skyggar och backar, för det kommer jag nog att göra ibland.



"Säg till om jag stör
sa han när han steg in,
så går jag med detsamma.

Du inte bara stör,
svarade jag,
du rubbar hela min existens.
Välkommen."

Eeva Kilpi

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Hela jag ler stort. Hela jag blir alldeles varm för din skull. Du är så värd att få känna lycka - och du vet att M är med dig i det. Han vill att du ska må bra.

Stora varma kramar i ditt "här och nu"!!

(ps. dikten är en av mina favoriter och den kommer för alltid att få mig att tänka på DIG hädanefter)

2009-12-03 @ 21:50:37
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: myzpyz

är så lycklig så jag vill grina!!!

du är så värd detta <3

klart M alltid finns hos dig, han vill att du ska vara lycklig o må bra precis som du hade velat om det varit tvärtom vet

älskade vännen, jag vill skratta högt o skutta runt, en varm känsla sprider sig i min kropp!!!

ta det i din takt, är han en bra man (varför skulle du välja nåt annat) så finns han där o stöttar oavsett!!!

kramar o kärlek

2009-12-03 @ 22:04:35
Postat av: Sus

Wow, ååå så kul att läsa att du känner glädje! Lycka till med vännen och hoppas du kan njuta ordentligt, det är du så värd!.



Kram från en av dina läsare....

2009-12-03 @ 22:16:00
Postat av: Tina

Vi känner inte varandra, men tusan vad jag är glad för dig!!

2009-12-03 @ 22:39:00
Postat av: Anna

Det är såååå bra och spännande! Pirr!! Kramar Anna!

2009-12-03 @ 22:40:48
Postat av: Shannara

Lovely... Gläds med dej!



All lycka... Det är du värd!



Puss och Kram!

2009-12-04 @ 00:03:18
URL: http://shannaraskaos.blogspot.com
Postat av: -ME-

Och jag sitter här och grinar för din skull! En sån underbar glädje!

2009-12-04 @ 06:30:45
Postat av: A E

Grattis till att du får känna lite glädje! Det var på tiden tycker jag som följt din blogg ett tag men inte kommenterat så mycket. Men tid var väl just du behövde för att nå till den här punkten. Hoppas att du får en strålande jul!

2009-12-04 @ 07:32:34
Postat av: Annika M

Låter underbart!

Kram A

2009-12-04 @ 08:14:32
Postat av: karibien

Oj, vad spännande!



Lycka till



/k

2009-12-04 @ 10:02:24
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Åsa

Wow, vad härligt att få läsa. Jag ler hela jag där jag sitter och läser.

Detta är du värd Lotta. Njut ordentligt.

Puss och Kramis, ÅsaWT

2009-12-04 @ 12:23:51
URL: http://www.bloggen.fi/backen
Postat av: Towe

Goa lilla Lotta! Ta vara på tiden nu. Ta det lugnt och känn efter. Jag är så lycklig för din skull. Du är värd allt lyckorus i världen! Puss o kram från din egen lilla bordelldrängmamma

2009-12-04 @ 12:50:59
URL: http://towans.blogg.se/
Postat av: Susanne

Jag sitter här och ler. Jag kan inte annat. Det är sååå underbart! Njut av känslan "här och nu"!

Många många kramar!

2009-12-04 @ 15:52:48
Postat av: Lillebri

2009-12-04 @ 19:35:09
Postat av: KIKI

Härligt gumman!! Ta den tid du behöver...M vill att du ska må bra och vara lycklig...Och njut av att vara här och nu!!!

NJUUUUUUUUUUUUUUUT L8!!

Pöss & kramen

2009-12-04 @ 19:58:54
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: Anna m V & E

Vad härligt att läsa! Det är du väl värd!

2009-12-04 @ 21:30:16
Postat av: Marie

Vad roligt för dig!

Kram

2009-12-05 @ 10:56:32
Postat av: Margareta

Sitter här med ett stort leende och så rörd.Jag önskar dig all lycka

KRAM

Postat av: Linda

Vad kul för dig. Är glad för din skull.



Läste en bok som berörde mig så mycket och den handlade om en man som förlorar sin fru i en olycka och sedan träffar en ny kvinna i sitt liv. Han har svårigheter ibland och känner skuldkänslor mot sin avlidna fru när han dejtar den nya kvinnan.



Men i en dröm han har talar den avlidna frun till honom och säger - "Njut av nuet och av den nya kvinnan i ditt liv. Ha inte skuldkänslor. " vem tror du det var som förde ihop er?"



Tycker det var sådan fin tanke bara. Allt i världen rår man inte över själv.



Kram från mig. Din vän från andra sidan atlanten



Boken var av : nicholas sparks och heter Message In a Bottle. Finns även som film. (dvd)

2009-12-06 @ 05:00:11
Postat av: Viola

Jag hittade din blogg för ett par veckor sedan, och tyckte om den, hur du skrev och.. jag finner inte exakt några ord att säga just nu. Glad för din skull, att du vågar ta första steget (ursäkta uttrycket) och jag önskar dig all lycka. Kram

/läsare

2009-12-06 @ 20:09:47
Postat av: Lizette

Jiiippiiieee, så glad jag blev när jag läste detta!!

Lycka till;-)) Kram

2009-12-06 @ 22:13:03
Postat av: kamilla

Så glad för din skull:)

2009-12-07 @ 12:33:20
Postat av: cruella

Vad jag hoppades att det skulle vara det du menade!



kram

2009-12-08 @ 13:50:27
URL: http://minkammare.blogspot.com/
Postat av: Elisabeth

Och nu rinner tåren... oj så helt enastående fin & öppen för livet du ändå är, wow!!!

KYSS på pannan!!!

2009-12-11 @ 01:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0