Bakåtblickar 1 och 2 år

Jag har en sån där 10-års-almanacka där man skriver korta notiser för varje dag och kan se varje dag från 2001 till 2010. Skulle skriva i den nyss, slog upp den här veckan (jag släpar alltid efter lite för mycket med skrivandet i den) och slogs av en tanke. I tisdags mådde jag ju så kasst. Tisdagens datum 3 november förra året gjorde jag det här:
http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel/2008/november/utkast-jaha-da.html

Märkligt att inget går obemärkt förbi.....

Ser för övrigt att för två år sedan - 2007 - samma datum var den sista dagen på vår familjeweekend i Malmö som vi var på då, jag, M och barnen. Småler lite när jag minns när vi skulle köra hem - vi passade på att ta en omväg över Köpenhamn bara för att få åka på Öresundsbron, för det hade vi aldrig gjort. När vi kör upp på bron med de höga fästena nynnar både M och jag, med vår gemensamma humor, ledmotivet från "The Sopranos" (har ni sett introt till TV-serien så fattar ni nog vilken känsla vi fick).

http://www.youtube.com/watch?v=yvq_jY-G2f4



Gud, vad jag saknar någon att dela sån knäpp humor med!!..... M tog bilden av bron från passagerarsätet av bilen, det var jag som körde.

Här är by the way en annan bild från den Malmö-resan som M tog. Typiskt honom att fånga såna här små ögonblick; ofta kan jag se hans kärlek genom kameralinsen! Numera finns det inga bilder alls av mig, nu när inte M finns här för att fotografera mig längre.



Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Jag förstår vad du menar med att du ser M:s kärlek genom kameralinsen. Vilken underbar bild på dig och lillan! Och vilken årsdag din själ kom ihåg den här gången... tillbaka i den korridoren på den avdelningen. Klart det var tufft!

Stor, varm kram min vän!

2009-11-05 @ 23:43:35
URL: http://mitteget.wordpress.com
Postat av: Annika M

Vilka fina bilder, fina ord, fina minnen....

Kram A

2009-11-06 @ 07:31:15
Postat av: linda

Fina du. Vill skicka en kram till dig.

2009-11-06 @ 15:34:25
Postat av: KIKI

Så fin blid på dig och lillsnäckan!

Skickar många kramar till dig och barnen!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2009-11-06 @ 18:21:54
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0