Lilla J:s funderingar

Lilla J som fyller 5 i vår pratar ganska mycket om sin pappa. Om att han är "i himlen" och att hon saknar honom. Hon undrade idag ifall han kan se henne när hon är inomhus eller i bilen. Ofta vill hon att jag ska berätta om hur det var när hon var bebis, för hon vet ju att då fanns pappa hos henne. Hon vill höra allt om hur han bar henne, hur han lekte med henne, vad han sa till henne.

Hon växer ju i förståndet och börjar komma i den där "döden-åldern"; när barn börjar fundera på det där med liv och död.

Kommentarer
Postat av: research papers

Hur svårt! Det är helt enkelt omöjligt att förstå.

Postat av: Helén

Min älskade man dog för 46 dagar sedan ... nu mest noterar jag att det finns någon som överlevt en sådan smärta. Har läst lite här, och ska fortsätta när jag orkar. På nåt vis är det en tröst, och mycket igenkänning i det lilla jag läst. Vi har inga barn dock... så jag måste inte fortsätta...

(älskar Personal Jesus, btw)

2012-02-22 @ 19:06:24
Postat av: Anonym

Hej

Jag söker på nätet efter svar på hur jag ska orka gå vidare. Min man dog för drygt ett halvår sedan. Hittade din blogg. Har läst lite. Ska läsa mer.

Ville maila dig men hittar ingen mailadress.

Om du orkar får du gärna maila mig.

Tack

Malin

2012-03-27 @ 23:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0