Vid graven syns mycket?

Så ledsen jag blir när jag tänder ljus på M:s grav i Allhelgona och ser att någon från släkten varit vid svärfars grav som ligger i raden direkt nedanför och lagt dit krans och satt dit och tänt lykta - men inte ens satt ett ljus hos M....! Samma sak innan i höst när de satte blommor från trädgården hos svärfar men inte hos M.
Att de hatar MIG vet jag - jag som var hemsk nog att sälja gården när den höll på att knäcka mig - men att låta det gå ut över HANS grav?? Deras son, bror.....

Jag blir lite barnslig när jag ser sånt, så jag anlägger moteld: jag sätter dubbla buketter; likadana på båda gravarna så det syns att det är "tvillingbuketter" och jag tänder ett ljus hos svärfar också. Någon får liksom visa hur det ska vara enligt vett och fason.....

Och så gråter jag en stund för stackars M som har en släkt som är sån! De satte ingenting på hans grav till dödsdagen heller. Jag är ledsen för din skull, älskling, men VI ska i alla fall aldrig glömma eller försumma! Att göra fint på din grav är ett sätt att visa att du betydde allt för oss, att du finns kvar i våra minnen, att vi alltid älskar dig! 

Jag tvivlar inte på att hans mamma och bror älskar honom, men det är synd att det inte syns vid graven....

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Jag tycker istället inte att du är barnslig alls. Du är den medmänniska vi alla önskar ha omkring oss. M är stolt över dig i sin himmel, och förhoppningsvis kan han och hans pappa vara överens om att det är synd om de andra som bär så mycket hat. Den förlåtelsen ligger inte på dig...

Kram!

2011-11-07 @ 23:14:45
Postat av: Sorgfågel

Tack Sabina! Det är alltid skönt att läsa dina kloka kommentarer!!

Kram Sorgfågel

2011-11-08 @ 05:31:33
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Mari Nilsen

Tänk vad konstigt som händer med folk när något så fruktansvärt händer som att förlora en nära anhörig för tidigt. Istället för att samlas och stötta så söndrar man......du är inte ensam om den upplevelsen.



Mari

2011-11-14 @ 16:37:27
Postat av: Ingela

Jag hittade din blogg och förlorade min man för 10 dagar sedan....Sorgen är obeskrivlig och jag känner igen mig i det du skriver. Jag känner att jag behöver tröst i allt det här från någon som förstår, att livet rasat. Kontakta mig gärna om du har ork....

2011-11-22 @ 21:34:20
Postat av: Tina

Hej! Vi träffades på U2-konserten 2009 tillsammans med Kicki. Jag önskar dig allt gott inför det nya året. Jag startade en blogg i höstas. Läs gärna!

Många hälsningar!

2012-01-01 @ 01:26:40
URL: http://www.real2real.bloggplatsen.se
Postat av: Lise-Lotte

Varför blir det såhär?

Ser att både du och Mari upplever samma söndring som jag....

2012-01-03 @ 10:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0