Sålt bil

Sålde min bil häromdagen. Eller vår bil - bilen som M och jag köpte 2005. Ännu en sak som kapas, ännu en del av det som var vårt som är borta. Inte så att jag deppar över just bilen, det kändes mest skönt, men det är mer tanken över att tiden går och mer och mer av det som var vårt liv tillsammans försvinner.
Men å andra sidan: barnen - HANS barn!! växer och blir äldre och får mer och mer drag av honom. Ser så tydligt hans näsa i Mellan M och hans ögonform i Lilla J. Stora J är mest lik mig till utseendet, men hon har förstås fått pappas färger i ögonfransar och ögonbryn.


Kommentarer
Postat av: trebarnsmamman

Hej! Det där känner jag igen, reflektioner över saker som bytts ut sen han levde, ofta i kombination med tankar som "hann han se de här telefonerna?" osv.

2011-07-08 @ 00:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0