Påskpyntat på graven

Idag har jag och barnen varit på kyrkogården och gjort fint på graven med gula penséer, gul tulpanbukett och ett påskris med fjädrar i. Det blev påskigt och fint hos M, det gillar han säkert!

Häromdagen på dagis lyssnade jag när Lilla J (3 år i maj) och hennes dagiskompisar pratade med varandra om sina föräldrar. Kompisarna sa: "min pappa är på jobbet!" Lilla J sa med lika stor självklarhet: "min pappa är i himlen!" För henne är det självklart, hon är inte stor nog ännu att ifrågasätta varför det är så.

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Både fint och så sorgligt att det är så självklart för henne. Hon kommer ju att ha en annan sorts sorg, att hon inte har några egna tydliga minnen av honom. Men jag vet också att du verkligen gjort allt för att hon skulle vara delaktig i allt, och att det finns foton etc för att hon senare också ska kunna se det själv. Och M kommer ju alltid, alltid att finnas med. Levandegjord blir han ändå inför henne av er som har egna fina, många, varma minnen...

Kram på dig!

2010-03-31 @ 20:58:44
URL: http://mitteget.wordpress.com
Postat av: Elisabeth

Lilla hjärte J så fint & naturligt du bäddat för dina barn!!!

Vad dottern svarade när de sa på dagis att man fick ta med sina syskon, det tar vi en annan dag! ;)

2010-04-03 @ 00:15:57
URL: http://levaleende.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0