Skam på torra land

I hate arbetsveckorna, det finns liksom ingen gräns för skiten! Min svåger verkar ha tappat den sista hjärncellen; när jag pratade med honom i telefon idag babblade han om ifall han blivit arvslös. Tydligen har han kommit på att han misstycker angående överlåtandet av gården från svärfar till M. Det överlåtande skedde 2004. Det är snart två år sedan M dog och jag ärvde hela stället. M:s bouppteckning har varit klar i över 1 ½ år. Kanske lite sent att fatta sånt NU????
 
Det är nog svärfars kommande bouppteckning som spökar i huvudet på svågern, men han verkar inte fatta att det som kommer då är svärfars PRIVATA tillgångar och skulder, inte gården för den har svärfar inte ägt på de senaste 6 åren!.....Jeeeeesus.....!

Skam går banne mig på torra land ibland. Notera gärna att detta är samma människa som inte hade ork/mod/förstånd/vett nog att följa med sin mamma till begravningsbyrån eller hjälpa henne att beställa blommor till kistan eller skjutsa henne till begravningen. Somliga borde läsa sin Bröderna Lejonhjärta noga: "Det finns saker som man måste göra även om man är rädd, för annars är man ingen människa utan bara en liten lort!"

Kommentarer
Postat av: -ME-

Det är så jävla dumt att du inte behöver bry dig. Och för allt jag vet om gårdsöverlåtelser till ett barn av flera, så gick det förmodligen rätt till med papper skrivna och någon form av kompensation till honom? Det måste man väl? Och sannolikt togs hjälp av värderingsman/advokat? Då kan han bara hoppa och skita tills han får randiga ben nu. Och du behöver inte ha med honom att göra, även om det är synd att barnens farbror är ett praktarsel.

2010-06-22 @ 03:24:12
Postat av: Annika M

Fy fasen vad upprörd man blir av att läsa det du skriver, höjden av ego och trångsynthet. Hoppas din "f d svärmor" har förståelse och kan på något kan nyansera saker och ting.

2010-06-22 @ 07:23:32
Postat av: Malle o Zassa o Rakel

Jag kunde inte sagt det bättre själv! En del släktingar skall finnas bakom glas och ram på väggen och ingen annan stan, hos mig spökar en far och en bror till min avlidna älskling som inte brydde sig ett skit när min älskling levde men NU jädrar besöker de hans grav oftare på en månad än de har ringt eller träffat honom de senaste tio åren! Och såklart är jag och hans dotter bara skit i deras ögon.....de tyckte inte att hans dotter och jag på allvar var närmast anhörig. Ibland....bara orkar man inte.

Jag önskar dig en rekordsnabb vecka och stundande semester rakt in i Josefs famn!

Kram

2010-06-22 @ 19:42:16
Postat av: Eva

Jag vet vad du gå rigenom för jag går igenom samma sak nu med mina syskon efter min mammas död. Det finns folk i familjen söner som ej brytt sig om sin mamma på 18 år sedan pappa gick bort men nu börjar tjafsa om pengar och så vidare. Jag har passat min mamma och även haft henne boende hemma hos mig men vem har brytt sig om detta. Ingen men tom vissa har inte orkat att gå på urnsättning med mera men jag då jag ska orka som hade en sådan fin relation med henne. Stå på dig du har all rätt jättefin blogg du har lycka till i framtiden

2010-06-23 @ 18:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0