Återupplevelse

Så var svärfars begravning gjord och över.  Det var ganska jobbigt, för det blev för mig mycket en återupplevelse av M:s begravning. Fick sitta och påminna mig själv hela tiden: det är inte då, det är inte han!
När jag hissade flaggan på halv stång innan vi åkte till kyrkan skakade händerna på mig och då förstod jag att jag faktiskt var ganska nervös. Nervös och lite rädd för vad som skulle kunna väckas och dras fram.

Men allting går ju och det är lite lättande att det är över. Och kasten var tvära idag; på eftermiddagen gjorde jag något helt annat som skingrade tankarna väldigt effektivt och som fick mig att känna helt andra känslor. Och sånt är skönt och det är tur att livet är sådant!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Vet inte om jag kommenterat på din blogg tidigare men vill bara säga att du skriver så bra och träffande! Förlorade min sambo och pappa till vår son för 3 veckor sedan.. Kännas skönt att läsa din blogg, du har gått igenom det, lever med det och verkar ju kunna börja leva igen...

2010-06-07 @ 16:14:03
URL: http://www.thomasmalin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0