Ett jävla lass skit!

Idag har jag på telefon blivit utskälld av svågerns fru och fått så mycket skit hällt över mig att jag storknar än! Jag blev kallad "monster", "bortskämd" samt "jävla subba". Det är kiv om maskinauktionen och, tror jag, framförallt den stundande gårdsförsäljningen som detta bottnar i.

Så nu vet ni det; att bli änka - att ens man dör och man själv blir ensam med tre barn och ett krångligt lantbruk som man inte behärskar - då är man bortskämd! Ja fy jävlar vad bra jag haft det.........

Och nej, hon är inte klok. Har aldrig varit. Alla som träffat henne brukar ge omdömet "elak, grälsjuk, knäpp" och liknande. Men obehagligt som fan är det likaväl.

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Fy jävlar så korkat dumt. Inte klok skriver du, och det går nog inte att säga annat. HUR kan man ha mage att vräka ur sig så till dig? Snacka om NOLL förståelse hur du haft det sedan slutet av augusti för 2 år sedan. Jag får sitta på fingrarna för att inte sjunka till samma låga nivå och skriva saker som förmodligen censureras... Pucko!



Kram och styrka - hoppas du ser att lugnet finns där framme och att du kan känna din skyddsängel på ena axeln med Josefs arm om den andra.

2010-08-04 @ 21:22:09
Postat av: karibien

Så sanslöst omdömeslöst. Man upphör aldrig att förundra sig över människors oförmåga att se och förstå något bortom sin egen näsa.



Man vet ju, egentligen, att människan inte är värd att lyssna på över huvud taget. Och lik förbannat tar man illa vid sig när nån spyr galla.



Jag hoppas du kan skaka av dig obehaget och inte låta skiten kleta av sig.



Snart, snart slipper du bördan av allt det praktiska, och därmed många bekymmer

2010-08-04 @ 22:22:51
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Kajsa/Marmelad

Men hu så vidrigt! Helt otroligt faktiskt. Kram!

2010-08-04 @ 23:53:17
URL: http://spenatmamman.blogspot.com
Postat av: Den Långa Vägen

Jag kan bara fortsätta att förundras över männsikornas taktlöshet och dumhet. Brist på respekt.



Jag själv förlorade min själsfrände, Peter, väldigt plötsligt och oväntat. Dagen innan vi skulle flyttat ihop i början på juni 2010.



Några dagar efter hans död ringer en släkting och är så orolig. Har jag någon aning om ifall Peter hade skrivit något testamente? "Inte vad jag vet, svarade jag. Vi pratade väldigt sällan om värdlsiga saker och egendom. Men jag tror inte det". En djup suck av lättnad hördes i andra ändan - då fanns ingen risk för att jag skulle vara med och dela...



FÖrst förstod jag inte innebörden. Kunde i inte tänka i dom banorna. Först efter att jag lagt på luren slog det mig. Hur girigheten efter hans egendom redan hade börjat - innan han ens hade hunnit sättas i graven. Som gamar fanns det människor som bara väntade på att få ut sin del av det livsverk som Peter slitit för i alla år. Då kunde jag ha spytt av avsky.



Har läst din blogg och kan följa med var jag själv är i sorgeprocessen. Känner att vi har haft otroligt likadana upplevelser i sorgen. Känner igen mig i många saker - har skrivit om samma saker själv i min blogg.



Det känns som en otrolig tröst att veta at du, trots den ordlösa sorg du gick genom - har hittat en livskamrat igen. Själv är jag i det skedet när det känns att det aldrig kommer att ske. Jag ser inte ens möjligheten. Men att läsa din blogg ger mig ett hopp att kanske en dag vara där du nu är.



Tack för dom fina inläggen.



Kram



Lisen

2010-08-05 @ 11:32:23
URL: http://lisenstankar.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

Lisen: folk är banne mig inte riktigt kloka! Hur man överhuvudtaget kan tänka i de banorna och hur man kan med att visa det är för mig en gåta!!!



Förstår det där du skriver med att du känner igen mycket, så har det varit för mig också genom den här "resan" och jag har hört andra säga det också. Mycket är likt i sorgen även om var och ens förlust är personlig.



Kände också som du länge; att jag aldrig kommer att kunna ta in en annan person i mitt liv. Men längs vägen sker mycket som man inte trodde var möjligt och tur är det.



Kram!

/Sorgfågel

2010-08-05 @ 22:35:01
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Malle

De som knappt visar sig när människor lever gör plötsligt VÄLIGT högt väsen av sig när döden kommer...DÅ minsann bryr sig alla väldigt mycket om allt....Dia Psalma har en låt som heter "alla älskar dig när du är död" - trist sanning. Lika sant som att alla vill ha en bit av kakan och att döden lockar fram det absolut värsta hos folk, är det dessutom pengar inblandat...ja då får man tydligen ducka eller springa. Hu. Man ryser. Jag är glad att min man inte hade förmögenheter eller ett fastighetsimperium att bråka om när han dog, det räckte gott och väl att tackla att jag och barnet inte "var en riktig familj" eftersom vi inte var gifta. Att leva ihop i många år räknas tydligen inte, inte heller barn...i en dels ögon. Suck.

2010-08-07 @ 18:24:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0