"Wish you were here"

Till M:
Önskar så att du var här! Kommer hem, jobbat hela dagen, stressig tuff dag. Så trött i huvudet att jag nästan blir farlig. Gråtfärdig av stress, trötthet, och för mycket konfliktlösning och otillräcklighet.
Det är då jag önskar så hett att du varit här! Att jag hade kunnat ringa dig på mobilen och säga "kom hem så snart du kan!" eller att du varit här när jag kom.
Att jag hade kunnat få lätta bördan hos dig, att du hade tagit hand om mig, hjälpt mig, tröstat och stöttat och gett mig ny kraft.
Att vi hade hjälpts åt med kvällsbestyren och sedan, när barnen kommit i säng, hade vi satt oss i soffan och du hade masserat min hårbotten eller min rygg. Och jag hade känt mig trygg och ompysslad och påfylld med ny styrka.
Och inget hade kunnat rå på mig, för jag skulle haft dig.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0