365 dagar, 1 timme and counting




Såhär ser roshjärtat ut som vi lade vid graven idag. Den röda rosen symboliserar mig och de tre rosa är barnen.


Jag tog mig igenom klockslaget/dödförklaringsögonblicket 15:00. Barnen var hos sin mormor och morfar efter att vi lagt roshjärtat och tänt ljusen, för jag kände att det enda jag vill är att vara helt ensam. Först satt jag i över en timme vid graven och sedan åkte jag hem. 15:00 befann jag mig i solen på vår altan; den som var M:s favoritplats här hemma, den som han byggt helt själv. Jag hade hans fotoförstoring i famnen och det kändes som att det bara var ett hjärtslag ifrån att han skulle komma hem. Som om hinnan mellan himlen och jorden var extra tunn.


En sak kan jag säga om det här med sorgeår: smärtan är precis lika stark nu som den var när det precis hände. Jag gråter på exakt samma sätt, saknar exakt lika mycket. Inget av det har förändrats, inget av det har minskat. Det som förändrats är bara sättet att fungera i vardagen; jag kan se ut som om jag lever ett vanligt liv, jag kan ge sken av att vara glad och vanlig. Det är det som blir bättre. Smärtan är densamma.....

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Det var er dag idag, du var så nära honom du kan vara nu när han är på andra sidan regnbågsbron... Han saknar dig som du saknar honom. Och er kärlek, den är av det vackraste slaget. Då Nu Alltid.

Kramar till dig denna svåra dag!

2009-09-01 @ 18:29:18
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Susanne 5-kilos

Vilken vacker bukett blommor!!!!

Jag har tänkt på dig hela dagen! Alla tankar, känslor och längtan efter honom anar jag är stora en dag som idag.

Många kramar till dig!!!

2009-09-01 @ 20:54:52
Postat av: Hello

Jag hamnade här av en slump via aff idag på morgonen och glömde nästan bort att jobba helt. Det finns inga ord och det är så fasansfullt och helt omöjligt att förstå, det som ni tvingas vara med om. En stor cyberkram kommer här. Och nu kommer jag fortsätta vara med! Kram.

2009-09-01 @ 21:07:27
URL: http://www.hellosblogg.blogspot.com
Postat av: linda

Jätte fint blomhjärta. Skickar värme och energi till dig. Du finns i mina tankar. Kram

2009-09-02 @ 19:46:57
Postat av: Elisabeth

Såååå fin bukett!!!!Tänker på er!

Kram Elisabeth

2009-09-02 @ 20:18:01
Postat av: Anna

Så vackert hjärta! Och så fel att ni behöver lägga det vid M:s grav. Ni har funnits extra mycket i mina tankar de senaste dagarna och nu med. En dag närmare vet du vännen! Kramar Anna!

2009-09-03 @ 09:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0