...och på kyrkogården brinner ljus.

Lördag middag.
Lilla J sover, Stora J och Mellan M pysslar med sitt på sina rum.
Tyst och lugnt i huset.
Jag borde ta tag i alla hundra saker jag ska göra idag; som att tvätta fönstrena, ge mig ut på en löparrunda, stryka tvätten, fixa inför besök i morgon.
Men jag bara blir sittande; håglöst klickande upp sorgliga låtar på Spotify.
Det är Alla helgons dag och på kyrkogården brinner ljus.....


           


If I had just one more day
I would tell you how much that I've missed you
Since you've been away
Ooh, it's dangerous
It's so out of line
To try and turn back time
("Hurt" - Christina Aguliera)

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Skickar tankar och styrka på ännu en av raden av tunga och ensamma dagar... Kram!

2009-10-31 @ 15:40:45
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Har också varit på kyrkogården idag. Kände mig konstig vid middagen med någon begynnande depp, men sen bara kastade jag mig över en garderob och dess innehåll och nu mår jag lite bättre. Men ibland måste man bara ligga och göra ingen ting och skita i alla måsten. KRAM Lotta!

2009-10-31 @ 21:13:46
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Annika M

Verkligen inte konstigt att du blev sittande med sorgliga sånger på alla själars dag. Men glöm inte, själar säger aldrig farväl......

Kram A

2009-10-31 @ 22:40:04
Postat av: Sorgfågel

Fast jag ryckte upp mig lite när jag väl kom ut på löparrundan - ibland har det lindrat (om det inte är översvår depp/sorgattack, vilket det inte var) att få ta ut sig ordentligt fysiskt.

Kicki: ska prova det tricket nästa gång! Röjde du i garderoben eller provade kläder? Gissa om jag flera gånger det här året har köpt "tröstskor"? Jag som annars inte brukar köpa just skor sådär jättemycket! Men, men, bara det funkar och inte är olagligt som jag brukar tänka!

Kram!

Sorgfågel

2009-10-31 @ 23:25:43
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Kicki

Jag rensade ur lite kläder samt "bytte garderob", dvs jag tog ner en massa höstklänningar och liknande från ett överskåp och så stuvade jag in sommarklänningarna där istället :). Pew - det är ett hårt jobb med alla de kläder jag har. Och ja, jag tröstshoppar en hel del, men även när jag är glad och tycker jag förtjänar nåt :). KRAM!

2009-11-01 @ 10:42:12
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0