En oväntad komplimang

Lördagskvällen var jobbig, söndagen likadan. Ibland vaknar man inte till en bättre dag, ibland bara fortsätter det. Men lika plötsligt som det slog ner i huvudet på mig, lika plötsligt vände det sent i går kväll. Så idag har det varit lite lättare att andas igen.

Var på Kapp-Ahl med Lilla J efter jobbet och träffade på en mamma till ett barn jag haft på förskolan för flera år sedan. Den här mamman gav mig en så fin komplimang när vi småpratat en stund, hon klappade mig lätt på axeln och sa: "jag vill bara säga att du är så snygg i håret och ser så fin och fräsch ut!" Sedan log hon ett milt litet leende och jag förstod, utan att det sades, orden som inte hördes: "trots allt!"
Det gjorde komplimangen ännu finare, för det fick mig att känna att hon förstod att jag haft och har det jobbigt men att hon ville att jag skulle veta att jag ändå var vacker.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej, snubblade på din blogg och vill bara skicka en varm kram. Tycker att du skriver fripande och vackert om tragedin i ditt liv. Barnen ska vara glada som har en mamma som dig. Ta hand om er. Kramar xx

2009-10-20 @ 11:55:07
URL: http://blogg.aftonbladet.se/mammaneo
Postat av: Marie

Fin komplimang, det var du verkligen värd.

Kram

2009-10-20 @ 13:52:53
Postat av: Kicki

Tänk vad lätt det är att göra rätt - dvs sprida lite komplimanger omkring oss. Och tänk vad sällan det görs (eller jag tycker jag gör det förresten, men det är långt i från alla som gör det...). Vad fint sagt av henne och vad sant! Kram!

2009-10-21 @ 09:13:04
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0