Det enda viktiga

I natt drömde jag om M; det gör jag annars nästan aldrig. Jag drömde att han låg på soffan med huvudet i mitt knä. I drömmen var jag så glad över att han var tillbaka och jag tänkte att egentligen borde jag fråga honom om alla de där praktiska sakerna som jag behöver veta som bara han kan göra (detta bottnar antagligen i att jag igår fixade vattenpumpsfiltret igen - en sån sak som annars alltid M gjorde). Men det kändes plötsligt inte viktigt. Det enda som var viktigt, och det enda jag sa till honom i drömmen, var "jag älskar dig!". Det var det enda jag behövde säga.

Jag drömmer sällan om honom, det verkar som att jag fortfarande inte kan det. Antar att hjärnan spärrar alltför mycket ännu och det hänger säkert ihop med det att jag fortfarande inte riktigt förstår att han är död. Jag har visserligen börjat drömma mer om honom på senare tid, men då har han oftast någon annans utseende i drömmen (fast jag vet ändå att det är han) eller är liksom suddig.

Kommentarer
Postat av: Cathrine

Va bra att du börjat drömma mer om honom, själv drömmer jag bara om en massa gubbs som kommer gående mot mig med famnen full av grillchips sjungande "det är dax för fredagsmys"

2009-10-04 @ 22:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0