Ännu en erfarenhet jag gärna varit utan

Var på kyrkogården innan idag och gjorde en ny erfarenhet. Antagligen har jag råkat ut för min första "gravdekorationsstöld", trist! Vid M:s grav låg fyra rätt nya röda stenhjärtan, ett större för mig och tre små för barnen, och ett av de små var borta. Antingen har någon tagit det eller så har det försvunnit vid gräsklippning eller nåt. Underligt dock, för det är en så lugn och inte så välbesökt kyrkogård, så jag hade nog trott att man skulle få ha saker ifred där!

Kommentarer
Postat av: Majjen

Hur små var hjärtat? Kan en fågel ha trott att det var ett gott bär och flugit sin kos med det?

2009-10-25 @ 16:14:35
Postat av: karibien

Har du tittat runt omkring de andra gravarna? Det kan ju varit nån som haft barn med sig till kyrkogården och den lille vandrat iväg med hjärtat till nån gravplats som lillen tyckte behövde lite kärlek. Hoppas hjärtat kommer tillrätta!

2009-10-25 @ 19:33:36
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Sorgfågel

Majjen: nä, tyvärr, så små var de inte - såvida det inte var en pelikan som flög förbi! :-)Du kan se hjärtana i fotot på Stora J här:

http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel/2009/september/barnen-vid-graven.html

Kariobien: jag kollade runt lite på de närmaste gravarna, men där var ingenting.

Kram!

Sorgfågel

2009-10-25 @ 20:43:27
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: En AnnaN Anna

Min första tanke var som karibien sa: att ett litet barn har tagit det för att det var så fint

2009-10-26 @ 09:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0