Sjuk igen

Jag har fått ett återfall av min magsjuka; är inte riktigt lika akut sjuk som sist, men tillräckligt för att inte klara av nånting. Jag har så ont i magen att jag inte kan gå upprätt, så jag har mest legat i sängen idag och de gånger jag har varit tvungen att vara uppe har jag gått dubbelvikt som en puckelrygg.
Är så trött på att ha ont nu och så trött på att vara ensam när jag är sjuk! Mina föräldrar var visserligen här en stund och fixade mat till barnen, men jag saknar ändå M! Vet ju att han hade varit vid min sida hela tiden, att han hade vetat bättre än jag själv vad jag behövde, att han var den ende som jag verkligen hade kunnat vara helt svag inför.

Tur ändå att jag har så himla duktiga barn! När de stora var i skolan på förmiddagen fick Lilla J lulla runt härhemma och leka och sysselsätta sig medan jag låg i sängen och hade begränsad koll. Och hon fixar det! Hon är makalös på att roa sig själv, på att veta vad hon får och inte får göra! Hon förstår precis att jag inte kan vara med som vanligt: "mamma sjuk!" säger hon. Ungen är 1 år och 10 månader, hur många i den åldern hade kunnat lulla runt utan att sabba hela huset?!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Jag hoppas du kryar på dig snart, det räcker verkligen nu...

2009-03-07 @ 11:12:57
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Marita

Krya på kram kommer här...ett eländes elände denna magsjuka som härjar runt om i vårt land nu.



Kram kram marita

2009-03-07 @ 11:26:59
URL: http://amors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0