Icke-social idag

Idag märks det att det är en "efter-dag". Efter hela jobbveckan och framförallt efter alla dessa möten som var den här veckan: föräldramöte på jobbet, utvecklingssamtal med Mellan M, anhörigträff, arrendekontraktsskrivning med arrendatorn och juristen, återbesök hos läkaren. Känner mig håglös och trött och extremt icke-social - vill inte prata med eller träffa en enda människa förutom barnen. Men det löser ju sig självt eftersom det är fredagskväll, då brukar här ändå inte vara några kontakter att tala om....!

Jag fryser konstant dessutom, är så himla trött på att frysa!! Det känns som om jag har frusit mer eller mindre hela tiden sedan den 1 september; sedan M försvann ifrån mig.

Nåja, jag och barnen ska i alla fall snart äta lite fredagsgott och mysa tillsammans. Vi har börjat lära oss det nu, det är såklart tomt men inte lika skriande tomt som det var i början på fredagkvällarna.

Kommentarer
Postat av: Lizette

Det tar hårt på krafterna att vara social och anstränga sig vid alla dessa möten som du haft de senaste dagarna. Allt på en gång. Ha nu en mysig fredagskväll med barnen och jag hoppas det blir en bra helg



Kram

2009-03-27 @ 19:30:27
Postat av: .:Sabina:.

Jag önskar dig detsamma som Lizette, en lugn helg som inte gör lika ont som den förra. Unna dig och barnen att göra bara det ni känner för. Ta det lugnt och återhämta krafter efter alla möten och kontakter som varit de senaste dagarna.

Kramar!

2009-03-27 @ 22:18:05
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: myzpyz (aff)

hej gums!



skickar en fredagsmyskram till er!



imon ska vi fira att Felix fyllt 6 år o så passar vi på att fira Wilja som juh blev 4 år för deyga månaden sen. när hon skulle haft kalas så var juh Vincent sjuk så vi fick ställa in...



önskar er en riktigt vilsam o skön helg.

stora kramar från ett vintervitt Sthlm...

2009-03-27 @ 23:05:11
URL: http://vfw.bilddagboken.se
Postat av: Ellinor

Du är ett guldkorn, tänk att jag hittade din blogg idag och fick läsa om din sorg, jag miste min älskade man för 2 veckor sedan, sorgen är så grym, men det viktigaste är ändå att han inte behöver lida mer, han led alldeles för mycket och grymt den sista tiden av sitt liv, cancer är en hemsk sjukdom. Men jag fick sköta honom hemma och han fick dö hemma bland oss. Försöker gå vidare. Fick lite styrka av att läsa dina texter. Tack. Sköt om dig och era barn.

2009-03-28 @ 11:33:34
Postat av: Mia

Hej! Mitt namn är Mia-Maria och jag skriver för tillfället min magisteruppsats i socialt arbete vid Umeå universitet. Jag är intresserad av att se hur sorg kan uttryckas i bloggar. Din berättelse är stark och gripande och jag undrar om det är okej att jag använder din blogg i min uppsats. Jag kommer att avidentifiera materialet så gott det går. Därtill kommer jag att basera uppsatsen på några bloggar. Slutresultatet kommer alltså att bli en berättelse där flera röster om sorg ingår. Mejla mig gärna om du vill veta mer, och känn dig fri att radera denna kommentar. Vänliga hälsningar!

2009-03-28 @ 21:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0