Platsbyte

När jag ser män som är dåliga pappor; som behandlar sina barn illa, som skiter i dem, som inte prioriterar dem, som är kassa fäder helt enkelt - då blir jag så himla irriterad! Varför ska såna finnas och varför skulle M dö?? Han som var en så fin pappa; som älskade sina barn så oändligt mycket, som skulle gjort vad som helst för dem!! Varför kan inte han få finnas stället för alla de där puckona? Och vad har de för ursäkt för att göra som de gör? Men gå och dö istället då om ni nu ändå inte kan vara pappor på ett bra sätt kan jag känna!! Som han som glömde hämta sina barn på dagis utan gick hemma i ett tomt hus (hallå, märker man inte att något fattas då??) eller han som brukar skicka ut ungarna på cykel med stödhjul (gissa hur lite år man är om man behöver stödhjul??) att cykla på landsvägen utan vägrenar där bilarna blåser förbi i 90 km/h. Såna ser jag i min vardag och då känner jag mig rätt....förbannad.
Jag VET att livets mellannamn är orättvisa och jag VET att det inte tjänar något till att tänka i termer av förtjäna att leva eller dö, men ändå. Sorgen rymmer även mycket ilska, det kan inte hjälpas!

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Det kan inte hjälpas och det är viktigt att få känna det också! Bra att du tillåter det - för visst är det pissigt att det är så orättvist!?!

Kramar!

2009-06-08 @ 22:44:51
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Elisabeth

Ställer mig bredvid dig & undrar lite försiktigt varför älskande, riktigt älskande i jäkligaste fall inte får fortsätta att leva vidare tillsammans - men de som knappt står ut med varandra...

2009-06-09 @ 22:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0