Intima funderingar

Funderar mycket på det där med kärlek och på vad jag har förlorat. Jag sitter till exempel och tänker på att jag inte har blivit kysst sedan den 27 augusti! Det var den dagen han fick astmaanfallet och jag vet ju att jag fick en hejdå-kyss när han gick iväg efter lunchen, för det fick jag alltid. Inte en enda kyss sedan 27 augusti och innan dess fick jag flera varje dag. Inte konstigt att jag saknar det!

Eller att han alltid brukade massera min hårbotten. Eller att vi skrev små kärlekslappar till varandra. Eller att vi skickade småsnuskiga sms till varandra (och skojade om att Telia nog hade oss på bevakning för dessa sms!). Eller att han brukade plocka blommor till mig. Eller att jag alltid försökte hålla mig vaken tills han kommit hem om han jobbade sent när det var skörd eller sånt, för att få säga godnatt.

Tänker ibland på hur det skulle vara att träffa någon ny. Vad svårt det skulle bli, för jag skulle ju bara jämföra! Den personen skulle ha det ganska tufft, för det skulle bli mycket att leva upp till! Och denna någon skulle också få stå ut med att just för att M är död, så finns han alltid kvar. Alltså, jag menar, han hålls ju "levande" i och med att barnen behöver minnas honom, jag åker till graven och sköter den, det kommer alltid att finnas foton av honom framme.

Tanken på någon annan känns konstig, främmande. I början när jag tänkte så blev jag faktiskt fysiskt illamående - jag kunde kräkas av blotta tanken! Riktigt så illa är det inte nu, men det känns fortfarande underligt. Jag är inte redo för något sånt än på länge, det vet jag ju. Ändå kan jag längta efter att höra ihop med någon, att vara någons första-val, att ha någon som längtar efter mig. Men jag vet ju att jag helst vill att denna någon ska vara M!


Man blir väldigt "avstängd" i sorg. Nu är jag inne och tassar på lite känsliga saker, men here we go: det där med sex. Alltså, jag har hört teorier som graderar sex som ett grundläggande behov för människan; i samma klass som mat och sömn. De personerna vet ju fan inte vad de pratar om!! Mat, det åt jag inte den första veckan, men sedan var jag ju tvungen att börja äta, annars hade jag inte överlevt! Samma sak med sömn, jag sov inte i början, men det var jag ju också tvungen att göra rätt snart annars hade kroppen gått under! Men sex...... Det bara stängs av, som en off-knapp, plopp! borta! Det behovet bara försvinner, det helt enkelt inte finns! Och då menar jag ALL sex, även egen-sex. Tro mig, änkor är kyskare än nunnor! Jag saknar som sagt att bli kysst, men allt utöver det är bara bort-tonat, som ett nervridet reglage. Sparlåga, eller nåt....

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Har man haft den stora lyckan att få mött Kärleken - då är det nästan en fysikalisk omöjligt att finna ens ett uns attraktion till en annan man det liksom säger sig självt!

Men du sexualiteten bara sover, när du vill så kommer den yrvaket komma till liv... :)

2009-06-04 @ 13:10:40
Postat av: Anna

Jag tror att fysisk närhet är livsviktigt och nu pratar jag inte om sex utan att bli kramad, smekt på kinden, hållen i handen osv. Sådan närhet man även kan få av sina barn, vänner osv.



Den andra närheten, vuxna emellan, kommer du såklart få uppleva igen en dag när du är redo, det får ta den tid det tar liksom. Men jag kan tänka mig att du saknar och behöver just M: närhet och det är så grymt att du inte kan få den. Så ofattbart grymt. / Kramar Anna!

2009-06-06 @ 11:33:25
Postat av: E-K

Hej



Jag vet precis vad du pratar om, jag förstår dig exakt. En-mansheten för mig är tortyr. Det är ett mänskligt grundläggande behov att få beröring av en man älskar.



jag har kommenterat i din blogg tidigare och sett att du någon gång varit och hälsat på mig. jag har full respekt om du inte orkar och prioriterar att lusläsa för vi måste välja var vi lägger vår energi. Jag skulle vilja lusläsa hos dig men har inte haft energin..................det kommer.

Nu vill jag avsluta med att ge en bamsekram till dig från mig, en okänd för dig.

BAMSEKRAM

2009-06-16 @ 18:30:49
URL: http://www.steeperz.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0