Uppdatering

Det här är senaste nytt på vår front:
Idag ringde jag till BUP och sa att Stora J behöver hjälp, för hon mår dåligt av sin sorg. Vi fick en tid att komma dit den 3 februari, sedan får vi se. Jag hoppas att hon kan få någon bra att prata med där, någon som kan vinna hennes förtroende, så hon vågar berätta om sina känslor och sin sorg. Jag tror inte att hon gör det för mig även om jag försöker bjuda in till det. Hon ser ju att jag är ledsen och sörjer och då vill hon säkert inte belasta mig för mycket.

Angående mitt jobb har jag nu fått veta att jag får vara på en av småbarnsavdelningarna; den som inte Lilla J går på. Det känns bra, den är stabil och lugn med folk som har koll på läget. När jag pratade med en av dem som jobbar där kom vi överens om att jag till en början ska jobba torsdagar och fredagar. Detta för att de har ett barn som är väldigt känsligt för förändringar som går mån-ons, så vi ska nu i starten "gå om varann". Det känns helt okej och det kanske är lagom att börja med bara två dagar, så ökar jag när det känns bra. Jag ska prova att gå in på 6-timmarsdagar, för det är vad som är normalt i min ordinarie tjänst eftersom jag brukar jobba 75 %. Blir det för mycket får man väl korta av. På torsdag blir det som start ändå en kortare dag, för jag har ett möte med LRF om arrendefrågan.


Även om det är mycket som snurrar runt just nu, så känns det ändå rätt okej. Det är kanske för att det börjar bli lite ordning i händelserna; jag vet var och när jag ska arbetsträna, jag har ringt och tagit första steget angående hjälp till Stora J och jag har satt igång proceduren med arrendeförfrågan.
Man får segla på det så länge det går - jag vet aldrig hur jag mår i morgon, bara hur jag mår just i den här stunden.

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Bra! Blir glad när jag läser det du skriver.

En sak i taget, att känna att det finns tydliga och konkreta saker.

Njut av känslan att det känns okej, samla på dig många sådana stunder...

KRAM!

2009-01-20 @ 22:05:42
URL: http://froken.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Åh vad skönt det var att läsa det här inlägget. Det verkar som om du har fått lite struktur. Låter bra med två dagars jobb till att börja med och jag tror också att stora J kan behöva en utomstående att prata precis av den anledning du nämner. Och skönt för dig att veta att det finns en till person som kan ta emot hennes sorg. Ditt inlägg andas lite tillförsikt och det är så skönt att känna det, även om det bara är för den här dagen, men om det bara är den här dagen så kan du luta dig mot den när det blir en sämre dag. För då har du vissheten om att det kommer att komma ännu en sådan dag framöver! Även bra dagar kommer tillbaka! Kram!

2009-01-21 @ 08:48:23
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: -ME-

Ja, jag håller med de andra. Bra beslut och skönt med struktur!



När det gäller arrendet kan jag tipsa om att du håller koll på när det går ut och vad som händer sen. 'harkel' På förekommen anledning liksom...

2009-01-21 @ 14:08:53
URL: http://vinterliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0