Till doktorn med Stora J

Stora J var dödstrött i morse också, så jag höll henne hemma. Men jag ringde också till distriktsläkaren, för nu måste det hända något rent medicinskt. Vi fick komma dit i eftermiddags och vi berättade för doktorn om hur dåligt hon sover, att hon har svårt att somna och om sorgen. Läkaren tyckte det var jättebra att Stora J ska få komma till BUP och prata, men hon höll med om att det också behövs någon medicin att somna på. Hon skickade ett e-recept till Apoteket och jag tänkte att det är väl något milt lugnande - frågade aldrig vad medicinen hette, för jag tänkte att jag känner säksert inte igen namnet.
Vi åkte direkt till Apoteket i stan för att hämta ut det och när damen där säger att det är Lergigan får jag skrämselhicka!! Shit alltså, Lergigan gick mellan mig och M under namnet "ful-tjack", för jag fick det en gång mot svår graviditetsillamående och jäklar!!....det kunde ju sövt en häst! Det var som att få en klubba i huvudet, jag var helt väck av trötthet av de pillren!! Och de ska jag ge till Stora J, hmmm? Nåja, hon lär ju få sova.....!
Fast jag åt dem på dagen när jag skulle vara vaken, det är nog skillnad att äta dem inför natten när man ska sova.

Faktum är att jag åt en av mina gamla Lergigan en gång häromveckan när jag fick en ångestattack. Det bara kröp och kryllade i mig, jag kunde inte vara stilla och kände det som om jag höll på att bli tokig. Då tog jag en Lergigan på test, för de är bland annat mot ångest och det funkade. Tog bort kryllet och jag blev inte alls så toktrött som när jag åt dem mot illamåendet - trött jo, men inte klubbad. Så jag hoppas de funkar på Stora J, hon är i alla fall så lättad och glad och har sagt flera gånger med längtan och glädje i rösten: "ikväll får jag sova!!" Stackare, det har varit jobbigt för henne, hoppas detta och BUP-samtalen kan hjälpa henne!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Klart skrullan behöver lite hjälp, och det är säkert inte samma hästdos HON får som du som vuxen fått? Många mediciner funkar ju sådär dubbelt, jag kommer fortfarande ihåg min förvåning över att Bricanyl kunde stoppa värkarbete, det trodde ju jag var allergimedicin... Fascinerande det där med kemi. Ibland får man hjälpa den kroppen på traven med det.

2009-01-21 @ 20:23:03
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: myzpyz (aff)

hej vännen!

skönt att stora J fått hjälp o att läkaren lyssnade på er! håller tummrna att hon får sova skönt inatt! bra med BUP, klart hon behöver stöd o prat :)

kramar i massor

2009-01-22 @ 15:52:03
URL: http://vfw.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0