Skönt med lite positivt!

Stora J sov gott igår och har varit i skolan hela dagen idag. Nu ligger hon uppe i sitt rum, när jag tittade till henne för en stund sedan hade hon somnat, så medicinen funkar. Skönt för henne att få den nattvilan hon så väl behöver för att orka!

Själv har jag jobbat idag första dagen, visserligen bara 4 timmar, men det gick över förväntan bra. Kändes hemtamt och helt okej. I morgon blir det en hel 6-timmarsdag, men det ska nog funka tror jag.

Desutom har jag varit hos min LRF-kontakt och skrivit ihop anbudsförfrågan, så i morgon går den ut till de som jag hade på min lista över tänkbara arrendatorer. Lite spännande, men också skönt att ha fått ut det!

I morgon när jag jobbar lite längre ska Mellan M vara på fritids för första gången. Han ser fram emot det, han längtar till fritids som han ju inte gått på sedan Lilla J föddes!
Lilla J trivs på dagis förresten, det gick bra att lämna henne där. Det verkar inte göra henne något att jag jobbar på grannavdelningen. Vi sågs ju ute på gården och hon kom bara fram till mig en gång, resten lekte hon utan att ta någon notis om mig.


Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Åh, vilka goda nyheter! Det är så otroligt viktigt med sömnen, tror jag skrivit det förut. Jag försökte när pappa väl hade fått somna in att sluta med insomningstabletterna, som jag hade tagit när hans sjukdom eskalerat. Det gick tokfel och närmare riktig ångest än så har jag nog inte varit och det kom på nätterna. Jag har ju turen att ha en vän som också är psykiater och han talade om för mig, vänligt men bestämt, att jag var tvungen att sova. Den "pausen" från sorgen behöver man. Och att då, som stora J, vara barn och inte kunna sova... Oj, så svårt! Skönt att hon fått hjälp!



Som du skriver - skönt med lite positivt, det är väl verkligen vad ni behöver nu, du och barnen tillsammans!

Kram

2009-01-22 @ 21:46:17
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Fröken M

Härligt att läsa dina rader. Kapsla in denna känsla, och försök att vara här o nu.

Kram!

2009-01-22 @ 21:47:06
URL: http://froken.bloggagratis.se
Postat av: -ME-

Det låter toppen! Jag håller tummarna att det finns många intressenter på arrendet nu!

2009-01-23 @ 09:40:01
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Å vad skönt att StoraJ fått hjälp och att det fungerar! Det är så bra att du har modet att be om hjälp, det vinner ni mycket på tror jag. Vad bra att det gick bra på jobbet, ta vara på det och låt självkänslan växa. En dag i taget, vännen! Vad fint att LillaJ trivs på dagis och att det inte är någon stor grej att du jobbar där. Det är ett bra tecken, hon känner sig trygg. Hoppas ni får en fin helg och att sömnproblemen håller sig borta. / Varma kramar Anna(aff)!

2009-01-24 @ 09:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0