En prinsessas sorgsna hjärta

På jobbet idag fick jag en liten kompis; snart 4-årige Isak. Vid mellanmålet skulle jag sitta bredvid honom tyckte han och det gjorde jag. Sedan gjorde han min dag när följande samtal utspelade sig mellan oss:
Isak: Jag tror att du är en prinsessa!
jag: Åh! Varför tror du det?
Isak: För du ser ut som en prinsessa!
Jag: Men jag har ju ingen krona?
Isak: Du är en prinsessa i alla fall!!

Tack Isak, för den enda komplimangen från manligt kön - må så vara 4-årig gosse - som jag fått sedan den 27 augusti då M fick sitt astmaanfall! Jag bevarar den i mitt prinsesshjärta!

Tänkte på den när jag efter jobbet och veckohandlingen körde bilen hem - stackars prinsessan som har mist sin prins! Inget lyckligt slut på den sagan inte.......


Kommentarer
Postat av: -ME-

Men det är väl klart att du är en prinsessa? Varför skulle du inte vara det? Gott att möta någon som ser det och säger det.

2009-01-29 @ 22:39:32
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Anna m V & E

Det var en fin komplemang som du skall spara i ditt prinsesshjärta.

2009-01-30 @ 09:02:42
Postat av: Åsa

De ärligaste kommentarerna kommer från barn, så det är bara att ta åt sig.

2009-01-30 @ 09:12:52
URL: http://asaleh.blogg.se/
Postat av: Lizette

Åh så gulligt. Sådana kommentarer ska man spara på, och som sagt barn och fyllehundar ljuger ALDRIG



Ha en trevlig helg

2009-01-30 @ 14:07:17
Postat av: kamilla

Det var en gullig kommentar,jag tycker du ska skriva ner allt sånt där possitivt på ett fint gulligt papper som du kan ha i ditt sängbord. När allt känns jättejobbigt och du har så mycket tankar så är det bra att ta fram.

2009-01-30 @ 22:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0