Elak kärring

Lilla J och jag var på Trettondagsgudstjänst i vår kyrka idag och efteråt var det kyrkkaffe. Träffade då på en av granntanterna som gjorde mig väldigt ledsen. Hon verkar aldrig ge sig! Helt taget ur det blå mot vad vi pratade om fällde hon nämligen en nålstickskommenar: "ja, synd att inte vägen finns att promenera på!"
M och jag tog nämligen förra hösten bort en traktorväg som gick tvärs över en av våra åkrar och rakt igenom vår gårdsplan. Framförallt för att det skulle bli lättare att odla åkern när den blev ett helt stycke, men lite också för att det var lite jobbigt att ha folk gående rätt igenom gårdsplanen så nära huset, det kändes liksom lite för privat och nära. Vi kollade noga innan med Lantmäteriet att vi inte gjorde något fel och det var vår egen väg, inga servitut eller någon annan som hade rätt till den. De gick ända tillbaka till laga skifte 1856, så det är välkollat. Men ändå har kärringen hållit på sedan dess, både direkt till oss genom gnälliga små nålstick och bakom ryggen med rent skitprat, att tjata om hur synd det är att vägen inte finns där så hon kan promenera! Det går inte in i hennes huvud att det är privatägd jordbruksmark och inget jävla allmänt parkstråk!!

Och där står kärringen - i kyrkan som jag begravde min man i, 100 meter från hans grav - och gnäller IGEN!!! Hur fan rent ut sagt är man funtad när man gör så??? Jag blev så paff att jag inte fattade direkt vad hon sa utan bara nickade och log. Det sjönk in några sekunder senare, när jag var tvungen att jaga efter Lilla J som var på väg ut. Sedan dess har jag varit ledsen och förbannad. Bittra kärring, hon föddes nog bitter och hon kommer sanna mina ord att dö bitter! Och då vet jag en som inte kommer att hala nån flagga, gå på begravningen eller vara med och sala till blomma! Hon kan fanimej ruttna! Hoppas bara de har promenadvägar i helvetet.....!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Ibland kan man samla på sig kommentarer som "Hade du otur när du tänkte nu?" och så - att plocka fram lite akut när det behövs. Fast det där var så jävla lågt att det nog faktiskt inte fanns nåt att svara på det. Eller vänta - du kan få en av mig! "Ja, du ser, vi kände inte att vi kunde bedriva parkverksamhet OCKSÅ, det har varit lite mycket nu på sistone faktiskt..." Du tror inte den skulle täppa till truten på bitterkärringen?



kram

2009-01-06 @ 19:54:41
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

-ME-gumman, jag samlar på mig dina kommentarer och hoppas få användning för dem! Om inte annat tänker jag använda dem i min fantasi!!

Kram

Sorgfågel

2009-01-06 @ 21:58:14
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: myzpyz (aff)

vilken j-la idiot!!! vissa människor är så självupptagna o ego så dom har inte förmågan att föreställa sig o förstå hur andra kan tänkas må...

tycker iaf att det är skönt att du släpper ur dig ilskan här på bloggen!!! du är en mycket bättre människa än henne så därför snäste du inte av henne på plats även om hon i sanning förtjänade en käftsmäll minst arg

stora kramar till dig vännen

2009-01-06 @ 22:31:58
URL: http://vfw.bilddagboken.se
Postat av: Kicki

En sån person måste man försöka hålla ifrån sig. Men det är svårt! De liksom nästlar sig in när man minst anar det och hinner säga dumma saker innan man har satt upp försvarsmuren eller har kommit på ett avsnoppande svar! Kram!

2009-01-06 @ 22:40:57
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Jonasn

"Hade du otur när du tänkte nu?"



Det var allt bra !

2009-01-06 @ 23:03:11
Postat av: Sorgfågel

Myzpyz: tack, behövde höra det! Jag kände ju mig mest snopen över mig själv som inte hann reagera, tycker att jag borde gjort det! Men då kan jag trösta mig med att jag är bättre än kärringen..!

Kicki: klokt, jag tänker också så nu. Ska hejja på henne om jag möter henne, men tänker aldrig stanna och prata, för då hugger hon väl (igen). Och skulle hon stanna, så tänker jag vara beredd!

Kram

Sorgfågel

2009-01-07 @ 06:58:59
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: -ME-

Bara för att hon stannar så behöver inte du göra det. Nicka lite avmätt och hasta vidare. För du HAR väl viktigare saker att göra än att konversera henne? Eller huuur? ;)

2009-01-07 @ 09:43:25
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-01-07 @ 17:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0