Anamnes: psykiskt trauma

I eftermiddag har jag varit hos läkaren och fick ett läkarintyg för sjukskrivning.
"Diagnos: förlängd krisreaktion med depression.
Anamnes: psykiskt trauma med anledning av makens plötsliga dödsfall 1/9. Fortfarande känslomässigt svårt berörd."

"Psykiskt trauma"....you dont say?! "Känslomässigt svårt berörd"? Vad annat kan man vara??

Jaja, det är väl så det ska stå antar jag. Nu får man väl se vad Försäkringskassan säger om min sjukdom, de med sina nya hårda regler. Jag ska i alla fall "etablera provtjänstgöring i barngrupp" enligt doktorns förslag på sjukintyget och det var ju det jag ville försöka också. Så får man väl trappa upp det allt eftersom. Som kuratorn sa: "se det som att du tar en annan väg bara!".
Det känns i alla fall mer hanterbart än att slängas rakt in i ordinarie tjänst, så det är förhoppningsvis rätt väg att gå. Sedan är det väl lite småjobbigt att sjukintyget är skrivet på 1 månad bara, efter det ska jag tillbaka till läkaren för bedömning. Men det är väl så det ska vara kanske.

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

De skriver aldrig längre än 1 månad första gången, jag tror inte att det går att göra det ens. Och även om det är svårare och hårdare regler med sjukskrivning, så är det inte omöjligt. Jag håller tummarna för en BRA (=mänsklig) handläggare på FK. Det har gjort skillnad som natt & dag för mig (som har sjukersättning på 25% pga hjärtsjukdomen efter min graviditet).



Vad skönt ändå att höra att det är avklarat för dig nu!

Kram

2009-01-09 @ 18:28:56
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Kicki

Ja, det är säkert så det "ska" stå... Man får inte lägga för stor vikt vid läkarnas ord på sjukskrivningsblanketter. Så bra att du kom iväg och tog dig förbi även detta hinder. Kram!

2009-01-09 @ 22:37:56
URL: http://litesomjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0