Vilodags-söndag

Vi har en lugn söndag idag, jag drog på mig lite förkylning igår, så jag kurerar den med vila. Det gör inget att vara lite förkyld, huvudsaken är att helgen har varit ovanligt lätt! Inga djupa dippar, ingen låg deppigkänsla! Det är jag tacksam för och det är ungefär så högt det når i mitt liv just nu. Glädje ligger långt bort, men kan jag slippa de jobbigaste dalarna så får det vara gott nog.

M fick en solgul primula i kruka vid sin grav igår, ville att där skulle vara en föraning av vår hos honom. Det hade han tyckt om, han som alltid började längta efter våren tidigare än alla andra! Redan mot slutet av januari kunde han säga: "nu dröjer det inte länge förrän det är vår!" - fast det var kallt och grått och vinter och trist. Hans ögon kunde se våren långt innan den var där!

Alltid när jag tänker på honom så är det som om han fortfarande finns! Längst inne i hjärtat har jag inte förstått och frågan är om jag nånsin gör det. Men det kanske ska vara så, det kanske är just där, längst in dit ingen annan kommer, som han ska vara och leva och finnas? "Ingen är på riktigt död så länge det finns någon som minns" som visdomsordet lyder.



Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Vad skönt att det är en lugn helg, vila i det och kurera din förkylning samtidigt. Vad fint att han fick lite vår hos sig, M. Kanske är det så att där han är är det evig vår... man kan väl få tro det i alla fall!! Och även om våren gärna får dröja lite i mitt tycke, njuter jag av att det blir ljusare ute i alla fall. Hoppas det känns bra för dig också!

Kram

2009-02-08 @ 16:35:03
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Susanne 5-kilos

Det gäller att ta vara på de små tecknen. Glädjs åt att helgen känts lätt. Notera det någonstans så att du inte glömmer den känslan andra dagar.

Så klart att M kommer att leva vidare i ditt hjärta och i dina vackra minnen.

Många kramar!!!

2009-02-08 @ 19:14:04
Postat av: Anonym

Det är gott när du får vila emellanåt.



Jag är kvar och läser allt, det är bara hemskt ont om ord just nu. Kram!

2009-02-08 @ 20:56:22
Postat av: -ME-

Det var jag som råkade bli anonym.

2009-02-09 @ 02:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0