Vill inte gå och lägga mig

Gud, vad svårt jag har för att gå och lägga mig! Sitter uppe för länge fast jag vet att jag egentligen behöver sova. Men dels tar det emot att gå och lägga sig ensam i sängen när man är van vid att sova bredvid M och dels är jag rädd för den där svåra stunden när jag ligger och ska försöka somna och tankarna väller fram och sorgen är som mest smärtsam!
Det var en bra sak med Lanzarote - där var det mycket lättare att somna! Lade mig tidigt, var trött på ett bra sätt, somnade lätt. Jag behövde inte ta insomningstablett en enda gång på hela den veckan - här hemma måste jag ta var och varannan kväll.

Kommentarer
Postat av: Annika

Det är tufft! Har precis suttit och tittat på "Love actually" och gråtit mig igenom hela filmen. Nu är jag helt slut och efter insomningstabletten kanske jag somnar. Precis som du skriver blir sorgen så stor precis då, bara jag, tankarna och sorgen.

2009-02-28 @ 01:08:08
Postat av: -sl-

Jag pluggade igår och det handlade mycket om vad omgivningen gör för kroppen. Att kroppen "lär sig" att vara och göra på ett visst sätt i en viss miljö.



Det finns hemsk forskning som visar att narkotikamissbrukare ofta dör av överdoser om de är i en miljö där de normalt sett inte drogar. Man har kunnat visa på att kroppen kan ställa in sig på att få en hög dos narkotika i den miljön man normalt sett är i, men när de sen byter miljö klarar kroppen inte av, för att den inte är förberedd av rätt miljö. Och detta gör man ju inte medvetet..



Är det inte lite så för dig, sorgen finns hemma och också alla dess attribut. På semestern är det helt ny miljö, nya upplevelser och då reagerar kroppen inte lika och du kan sova bättre?



2009-02-28 @ 12:07:29
URL: http://allergimamman.blogspot.com/
Postat av: Anna

Skönt att se att ni är hemma och att ni haft det bra trots allt! Jobbigt med sömnen. Kan du byta rum, säng eller möblera om i sovrummet? Tror du det skulle hjälpa? Tänker på er och hoppas ni har en så bra helg det går. Varma kramar, Anna!

2009-02-28 @ 13:33:03
URL: http://anna.kxa.se
Postat av: Kicki

Det har säkert att göra med att ditt hem påminner dig så mycket om när M fanns och sovrummet blir tomt utan någon bredvid dig. Jag håller med Anna ovan att kanske en del av problemet skulle kunna avhjälpas om du möblerade om hemma, men inte alla problem naturligtvis. Min mamma köpte ny säng ett tag efter att pappa gått bort, hon hade samma problem som du. Men det här ska du naturligtvis känna efter själv hur du vill ha det. Lördagskramar från mig!

2009-02-28 @ 15:12:26
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Sorgfågel

Anna, Kicki: jag HAR bytt säng, bytt sovrum samt möblerat om! Gjorde det när jag tapetserade tre rum innan jul. Annars hade det ju varit ett bra tips!

Men, men, det får gå lite upp och ner med sömnen så länge det behövs. Insomningstabletterna är ju en räddare, men ibland försöker jag sova utan dem, så jag inte tar dem precis hela tiden.

Kram!

Sorgfågel

2009-02-28 @ 16:51:14
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel
Postat av: Anna

Ok. Musik, en bok, en nattlampa? Önskar så att jag kunde hjälpa dig, vännen! Kram!

2009-03-01 @ 19:33:12
URL: http://anna.kxa.se
Postat av: Sorgfågel

Anna: check, check samt check plus lägg till varm choklad-tricket vissa kvällar. Inget av det någon större fungerande metod i mitt läge. Fast i mitt läge är det nog "narkos-nivån" som gäller, synd man inte kan få ha sånt vid sängkanten..!

Boktricket är dock rätt okej, det går liiite lättare om jag ligger och läser mig riktigt sömnig. Det svåra är dock att hitta böcker som funkar att läsa: allt elände typ deckare med hemska mordskildringar och "eländigt-liv-memoarer" går bort men även alltför lyckliga kärleksromaner. Inte mycket kvar! :-)

Kram

Sorgfågel

2009-03-01 @ 21:35:30
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0