En cyber-spark åt Trygg-Hansa

Bara en liten notis ifall nån googlar på företagsnamnet: jag är jävla trött på Trygg-Hansa!! De måste var de mest trögfattade i hela försäkringsvärlden! Har haft svårt att få dem att fatta innan också (se här). Den här gången var det försäkringsbeskedet för Stora J:s barnförsäkring som droppade in - med inbetalning. Nu är det så att jag redan i höstas kollade upp barnens försäkringar genom att ringa Trygg-Hansa, för i villkoren står att försäkringen premiebefrias fram till 18-årsdagen om en av föräldrarna avlider. Detta hade jag alltså pratat med dem om och trodde var fixat och klart i deras datasystem, men nähädå! Lik förbaskat kommer det ut faktura! Fick sätta mig och ringa till deras kundtjänst och förklara för dem deras egna försäkringsvillkor! Sur blev jag, för det var så onödigt, det borde ha fixats redan första gången jag ringde, vilket jag då fick intrycket av att det gjorde! Men nu hade killen jag pratade med idag för sig att jag ska skicka in ett dödsfallsintyg. Jaha, KUNDE NI INTE KLÄMT UR ER DET I HÖSTAS DÅ???
Han skulle skicka nåt jag ska fylla i och så ska jag skicka tillbaka det med dödsfallsintyget. "Ja, kan du då se till att detta slår igenom på ALLA TRE BARNEN, så jag slipper vara med om detta två gånger till? sa jag då, sur som fan. Jahadå, det skulle ordnas, vad bra att du tänkte på det! svarade han. Suuuck, ja visst är det tur att någon av oss tänker?

Jag är så fucking trött på sånt här, det är inte första gången och antagligen inte sista! Allt ska man tänka på och inte nog med det, man ska tydligen tänka åt andra också! Annars hade jag för mig att det var JAG som var i sorg och kanske inte fungerar optimalt - vad Trygg-Hansa har för ursäkt vet jag inte......

Kommentarer
Postat av: Mamma 2.0

Trygg Hansa är specialister på att bete sig som idioter gentemot sina kunder. Har tjafsat en del med dem om konstigheter. De verkar totalt inkompetenta suckar



Det blir ju extra jävligt när man redan är i en utsatt situation också.



Kram!

2009-02-26 @ 08:04:50
URL: http://mamma2punkt0.blogspot.com
Postat av: Anna m V & E

Ja herregud - vad säger man? Man blir ju stum... i dagens samhälle borde de väl slå en snabbsökning när din make avled - kolla samtliga försäkringar och vad som skall förändras på dem. Hur svårt kan det vara liksom?

2009-02-26 @ 13:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0