Efter doktor-besök

Blev sjukskriven på halvtid och ska alltså jobba halvtid av 75% =15 timmar i veckan. Det kändes rätt okej och något jag funderat på själv. Det blir tim-mässigt bara 3 timmar mer än jag gör nu, men det blir å andra sidan "på riktigt", alltså inte som arbetsträningen som varit vid sidan av ordinarie bemanning. Men jag tror att det blir okej, eftersom det fortfarande är såpass få timmar.
Nu ska jag försöka få tag i min rektor/chef i morgon, så får hon bestämma hur det ska läggas upp och vilken avdelning jag ska vara på. När jag satt hos läkaren satt jag och grunnade på hur det ska lösas, tills jag sa till honom och mig själv att det organisatoriska är ju faktiskt inte mitt bekymmer!! Måste lära mig att BARA ta i det som är mitt ansvar och inte i allt annat också!!

Däremot drogs ju en hel cirkus igång för att jag och barnen ska åka bort nästa vecka: jag fick sitta och ringa Försäkringskassan som sade åt mig att jag måste ansöka på en särskild blankett om lov att åka utomlands under sjukskrivning och den skulle skickas in pronto. Egentligen ska man tydligen inte åka innan de har beviljat. 
Så tillsammans med läkarintyget postade jag den här blanketten inne i stan, så det skulle gå med kvällens postgång.

Till saken hör att Försäkringskassan själva inte har mig "som ärende" ännu, jag fanns där i form av att arbetsgivaren sjukanmält, men FK:s sjukförsäkran till mig hade inte gått ut än! Jaja, snällt av dem att kräva att jag ska vara snabbare än de...! Nä, jag ska inte vara dum, de svarade faktiskt i telefon efter bara fem minuter och hon som pratade med mig var jättetrevlig. Men det är banne mig inte konstigt att folk fuskar, för jäklar vad krångligt det var att vara ärlig! Och det var ju det jag ville vara, jag vill att det ska gå rätt till och inte bli något fuskande från min sida! Det var därför jag frågade doktorn hur jag ska göra med den här resan. Visste ju inte om jag skulle bryta sjukskrivningen helt för en vecka eller bara begära semester för det jag skulle jobba. Och jag tyckte ju innan att det kändes bakvänt att fråga Försäkringskassan om jag fick vara ledig innan de ens börjat behandla mitt ärende.....!


Kommentarer
Postat av: Anna m V & E

Ja denna FK..... man blir alldeles snurrig och när de SJÄLVA gör fel ska man inte tala om....

Nu hoppas jag att allt löser sig å det snaraste och ni kommer iväg på er resa utan bekymmer

2009-02-10 @ 07:26:20
Postat av: Anna m V & E

Ja denna FK..... man blir alldeles snurrig och när de SJÄLVA gör fel ska man inte tala om....

Nu hoppas jag att allt löser sig å det snaraste och ni kommer iväg på er resa utan bekymmer

2009-02-10 @ 07:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0