Arrendeanbud

Arrendeanbuden har kommit in och det står mellan två stycken som lagt de i särklass högsta buden. Nu ska jag låta det sjunka in och fundera tills i början på nästa vecka vem jag ska ta. Det hänger inte bara på pris utan också på vem jag tror kommer att funka bäst som arrendator, vad de ska odla och använda marken till och lite annat. Jag försöker lyssna inåt; vad hade M sagt och tyckt? Eller, han hade ju såklart inte arrenderat ut till NÅGON, men om han hade varit tvungen att välja - vem hade han då tagit?
När jag tänker på vad M skulle ha tyckt, gråter jag. För det borde varit HAN som skulle suttit här nu och planerat odlingssäsongen, det borde varit han som om ett par månader skulle kört ut traktorn och vårplöjt och sått och harvat! Inte en arrendator!

Kommentarer
Postat av: -ME-

Rätt så, känn med magen! Det är viktigare med en arrendator man lirar med, än den som betalar högst. Lyckas du få en som är båda - supergrattis!



Klart att det skulle varit M egentligen och det här är inte ens näst bäst - men det enda du kan göra. Och lyssnar du på magen så gör du det bra.

2009-02-05 @ 21:33:17
Postat av: Kicki

Ja det borde det varit! Det borde varit M. Men nu får du lyssna inåt och försöka komma fram till vem som är "näst bäst". Hoppas du känner att ditt beslut blir ok! Kram!

2009-02-05 @ 21:45:33
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: .:Sabina:.

Fel är det hur du än vänder dig, för som du säger - det skulle inte ha varit nån arrendator alls. Men när det nu är så, gör precis som du gör, lyssna med magen och välj det minst dåliga alternativet.

Egentligen ville jag bara ge dig en cyberkram för det extra jobbiga dygnet du skrev om. Hur tänker BUP, eller är det problemet - de tänker inte...?

2009-02-05 @ 23:50:21
URL: http://mitteget.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0