Min egen personliga skyddsängel

Pappa tyckte i en kommentar här att jag ska skriva om hur M hjälpte mig hitta en VVS-reparatör.
Det var igår det hände: jag hade märkt att vattenpumpen som vi har i källaren (det är egen brunn till huset) hade gått igång väldigt tätt; till slut med bara tre minuters mellanrum. Insåg att nåt var fel, men vem i hela friden vänder man sig till? Jag har ingen aning om vilka som installerat den en gång i tiden och den ende som kan kunnat fråga är ju som bekant död.
Rådfrågade pappa som säger "ring nån VVS-firma så kan de nog guida dig!". Så jag ringer första bästa i telefonkatalogen, inte så hoppfull eftersom jag vet att det är ursvårt att få tag i såna hantverkare. Men kvinnan som svarade där trodde dels att hon visste vad felet kunde vara (inte vattenpumpen utan hydroforen) och dels hade en VVS-reparatör som bodde åt mitt håll. "Så han kanske kan svänga förbi dig när han ska hem!" säger hon. Det lät ju alldeles för bra för att vara sant, men bara en stund senare ringer den här mannen och säger att han kan komma direkt om jag är hemma.
Mycket riktigt dyker han upp en stund senare och lokaliserar och åtgärdar felet med lätthet. Allt på under timmen!

Jag var helt euforisk efteråt: det borde inte gå så lätt med VVS-fel, sånt brukar man få vänta i evigheter på! Och det var så många saker som klaffade: att jag ringde precis den tiden jag gjorde så hon kunde skicka den här reparatören, att han bodde åt mitt håll, att han just den här veckan höll på med lättare snabba jobb och därför inte var så uppbokad och så vidare.

Jag kände det så tydligt: närvaron av något som jobbade för mig! Handen som hölls över mig. Hjälpen från det där bekanta hållet. Innan på dagen, på väg hem från jobbet, hade jag svängt upp till kyrkogården och suttit vid graven och bett M om hjälp med just detta. Och som så ofta under det här året lyssnade han.....

Min egen skyddsängel! Det är inte första gången jag tydligt känt så, det har varit andra gånger som det känts som att han gripit in och hjälpt mig eller gett mig kraft.

Och jag tror inte att M har något emot att jag träffat Josef. Jag tror att det var M som skickade honom.....

Kommentarer
Postat av: Minchi (aff)

Jag bara ryser... Det är fantastiskt att läsa om din upplevelse. Det känns så självklart att det var M som hjälpte dig. Varm kram.

2009-12-10 @ 18:20:07
Postat av: Elisabeth

Och jag, jag tror exakt precis som du!

Gigantiska mängder med kramar - bara så du vet så ramlar du ned i mina tankar då & då... det är mitt rätt nya företag som snor åt sig alla mina timmar helt vilt!



2009-12-11 @ 01:04:19
Postat av: Susanne

Vad härligt med en skyddsängel! Jag tror precis som du att M har ett finger med i spelet.

2009-12-11 @ 15:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0