Den Sista Levande Dagen

Idag är det den 27 augusti; den sista dagen han levde. Den dagen allt hände, den dagen han fick det där oförklarliga astmaanfallet. Den sista dagen jag kan säga: "idag för ett år sedan fanns han".

Idag för ett år sedan var han hos mig....

Det är extra svårt idag, smärtan river och gör illa, allt kommer tillbaka. Från och med nu känns det som att jag går in i en skärseld igen; nu och framåt ett tag genom den här dagen, vak-dagarna, dödsdagen, de kaotiska dagarna precis efter, begravningsdagen.

Drömde om honom inatt, jag som nästan aldrig drömmer om honom. Jag tror att det beror på att jag fortfarande blockerar det på nåt sätt, att jag fortfarande inte skulle orka släppa fram det. Men i natt drömde jag och han var där och överöste mig med all den kärlek som han hade. Aldrig blir jag så älskad igen - det spelar ingen roll vad folk säger och tror: "klart du kommer att träffa nån annan så småningom!" Jo, jag kanske träffar nån, men aldrig på det sättet. Jag tror att det är få som kan älska så mycket som han.

Saknar honom så mycket!.....

Jag ska jobba idag, men börjar inte förrän vid lunch. På dödsdagen däremot har jag tagit ledigt, det blir en dag att bara vara och minnas och ta sig igenom utan krav. Men idag ska jag och Lilla J åka till kyrkogården innan jobbet med blommor till graven.

Kommentarer
Postat av: KIKI

Älskade vännen!

Sänder dig/er en hel säck med styrkekramar som du kan spara och ta av nu när allt är tufft och svårt!

Mats finns alltid där vid sidan av dig...och i dina drömmar...det är hans sätt att visa hur mycket du betyder...hur mycket kärlek ni har för varandra



KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

KIKI

2009-08-27 @ 08:49:55
URL: http://blogg.familjen-ahlgren.se
Postat av: BabyMamaDrama - by Caroline

Hej! fin blogg!!!

ska vi följa varandra på bloglovin?



För ny musik kolla också gärna in: http://coolwhateva.blogg.se/

2009-08-27 @ 09:09:12
URL: http://babymamadrama.blogg.se/
Postat av: karibien

Jag tänker ofta på dig de här dagarna



De suger musten ur en. Försök dra ner på ambitionerna med allt annat, ät snabbmat/färdigt/värm ur frysen, strunta i ogräset och dammråttorna. Bara var.



Det blir lättare efteråt.



/k

2009-08-27 @ 10:29:14
URL: http://karibien.typepad.com
Postat av: Susanne 5-kilos

kramar om

2009-08-27 @ 18:46:58
Postat av: Moster Towe

Älsklings-Lotta, min goaste bondmora. Jag förstår din sorg och saknad och jag känner så mycket för dig just nu. Den här dagen kommer du alltid alltid bära med dig, men du vet också att den kommer bli mindre jobbig och du kommer orka på ett annat vis.

Många pussar och kramar

din piga Towe

2009-08-27 @ 19:11:42
URL: http://towans.blogg.se/
Postat av: kamilla

Jag förstår vad du går igenom :´(

Känner igen allt det du skriver som om det är mig det handlar om. Tänker på dig och hoppas att du kan få lite styrka från mig..du har det inte lätt.Kram

2009-08-27 @ 20:40:55
Postat av: Anna

En så total och fruktansvärd smärta är det. "För ett år sedan var det sista gången allt var som det skulle". Kramar till dig!

2009-08-29 @ 07:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0