Vårvärme och traktorer

Vårvärmen har slagit till rejält här i trakterna och överallt är det traktorer ute på åkrar och vägar. Det känns konstigt att se dem och veta att M inte är med och kör i år!
Jag undrar vad han tycker däruppe i sin himmel? Tycker han att det är skönt att slippa vårstressen eller vill han ut och köra fast han inte kan längre? Fast om det nu är himmelriket, så borde Gud fixat en jättehäftig splitterny Deuz med alla finesser till M som han får köra på långa raka fält utan minsta sten eller träd eller stolpe så länge han tycker det är kul. När han tröttnar får han parkera traktorn och lägga sig och bara lata sig utan samvetskval. Så hoppas jag att han har det!

För övrigt har värmen väckt alla fjärilar och jag betraktar dem med nya ögon i år. Läs boken jag pratade om för ett tag sedan - "Är det någon där?"/Marian Keys - så förstår ni vad jag menar!


            

Kommentarer
Postat av: Annika

Visst har M en sprillans ny Deuz! Långa raka fält och han kör bara när han tycker att det är kul. Han är alla gånger med där ute på fältet och skrattar säkert åt dom andra när han kör förbi dom i sin nya fina Deuz. Titta noga så kommer du kanske se honom när han kör förbi och skrattande vinkar åt dig.

Varma kramar, Annika

2009-04-04 @ 23:59:30
Postat av: Jessica

Jag väljer att tro att det är precis så i himlen, som du beskriver det.



Jag tackar också för boktipset. Jag har nu beställt ett ex.

2009-04-05 @ 21:23:02
URL: http://mammanj.blogspot.com
Postat av: -ME-

Näe, jag tror ju att Gud är god, så nog har M fått en JohnDeere_ istället! I lysande knoppsprickningsgrönt och solgult! :p



Jag har inte läst boken men jag gissar av bilden - och jag hade (fan, jag skrev "har" fast det är dryga sju år sen hon dog) en mormoster som var helt övertygad om att hennes man kom till henne som en citronfjäril. Våren efter hennes begravning såg jag bara citronfjärilarna i par...

2009-04-06 @ 10:16:01
URL: http://vinterliv.blogg.se/
Postat av: E-K

Ska kolla upp den boken Kram

2009-04-06 @ 11:29:14
URL: http://www.steeperz.com
Postat av: Annika M

Din blogg är min förebild och ett slags rättesnöre för mig just nu.



Eftersom det "bara" gått 9 veckor sedan min man dog kan jag dels få mina tankar formulerade genom dig och dels kan jag se lite hur det antagligen kommer bli framöver.



För det känns väldigt mycket så som du beskriver. Det är en oerhörd lättnad att läsa dina tankar.....



Annika, ensam med två barn

2009-04-06 @ 17:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0