I himlen får man stora påskägg

Igår på Påskafton letade barnen påskägg med godis i ute i trädgården enligt vår tradition. Efteråt satt vi på trappan i solen och pratade om pappa: vi sa att i himlen fick han säkert ett sånt där jättestort påskägg som vi sett i affärerna, så stora att man kan lägga en bebis i dem. I det ägget var det proppfullt med Snickers, Riesen-kola och svarta vingummin, för det var hans favoritgodis.

Tycker så mycket om när barnen minns små saker som M gjorde eller sa eller tyckte om! Då känns han mer levande och jag och barnen kan mötas i de minnena.


       

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Den känslan delar jag med dig; jag tycker så mycket om när dottern minns små saker som morfar sa, gjorde eller tyckte om. Hon pratade om hur han gnuggade sina hundar på ett speciellt sätt över nosen - en bild jag inte tänkt på sedan jag såg honom göra det, tror jag. Det blir ett möte i dessa minnen!

Kram till er!

2009-04-12 @ 10:47:20
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: Anna

Klart det finns stora ägg i himlen, till både stora och små! Kanske delar M och S på ett ägg nu när vi hittat varandra. Vem vet? ;) Kramar Anna!

2009-04-12 @ 22:31:02
URL: http://anna.kxa.se
Postat av: Sorgfågel

Anna: klart de delar nu, vad fint! S kanske bjuder på glass också, han kan ju det.

Sabina: visst är det vackert samtidigt som det är sorgligt när de där små minnena dyker upp! Jag älskar att höra andra minnas små saker om M; jag gråter då men blir också glad över att få höra andras bild av honom.

/Sorgfågel

2009-04-13 @ 08:44:56
URL: http://cayenne72.blogg.se/sorgfagel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0