Civilstånd

Fick ett brev idag om att banken tagit en kreditupplysning på mig ( i samband med att jag tog över gårdslånet). Första punkten i personuppgiften heter "allmänna uppgifter" och där står: "civilstånd: änka". Kändes lite...speciellt....att se det; trodde inte det förekom särskilt ofta. För det mesta brukar det i de flesta papper stå "ensamstående" eller nåt sånt på mig och det har hela tiden känts så fel! "Änka" är ju det jag är - även om det ser ut som om det gäller en 80-årig gammal tant, så är det ju det som ÄR mitt civilstånd!
Minns när jag reggade mig på Facebook att jag störde mig på svårigheten att fylla i relationsstatus! Det fick bli "singel", men det kändes helfel. Singel, det är en sån som är tillgänlig för raggning, typ, och den planeten är jag definitivt INTE på!

Kommentarer
Postat av: .:Sabina:.

Just det minns jag att Cyndee Peters skrev om i sin bok "Timme för timme, dag för dag" när hon mist sin make (och mamma). Det var något formulär hon skulle fylla i, där det bara fanns gift, sambo, singel att välja på - och alltså kunde hon inte fylla i, hon "fanns" inte... Även om jag förstår vad du menar med hur "änka" låter, så är det ju så. Du är kvar när M är borta - inte är du singel för det!

2009-04-07 @ 22:04:14
URL: http://mitteget.wordpress.com/
Postat av: myzpyz (aff)

hej vän!

tittar förbi o skickar en stor kram! förlåt att jag e så kass på att höra av mig... jobbar 100% igen nu o orkar knappt sitta vid datorn här hemma... det räcker med att sitta 8 tim på jobbet o glo på fingeravtryck på datorn...

massa kramar o kärlek till er från oss

2009-04-07 @ 22:53:57
URL: http://vfw.bilddagboken.se
Postat av: Anonym

Jag tror jag kan förstå känslan av att inte "passa in" i den mall som finns. =/

2009-04-09 @ 18:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0