Fields of gold

I dödsannonsen citerade jag Stings "Fields of gold"
You´ll remember me
when the west wind moves
upon the fields of barley
You forget the sun
in his jealous sky
as we walk in fields of gold
och den spelades också på begravningen när vi tog avsked vid kistan. Den var viktig för mig att ha med, för det var en av min mans favoritballader, den handlade liksom om oss med det där med de gyllene kornfälten (maken var lantbrukare), kärleken och att se barnen så småningom springa genom fälten. Dessutom sjöng jag den för honom på sjukhuset när jag fortfarande hoppades att han skulle vakna upp. De säger ju att medvetslösa/nedsövda/koma-patienter kan höra och registrera.
Här kan ni lyssna på den, den är väldigt vacker:
http://www.youtube.com/watch?v=W_ACXuhQiS4

Kommentarer
Postat av: KIKI

Den är underbar

Finner inga ord för vad du går i genom!!

kramar

2008-09-28 @ 16:46:35
Postat av: Tandgnisslur

Jag blev tipsad om din blogg. Jag är glad att jag gick in och läste. En sån vacker bild du förmedlar, bilden av dej, sjungandes vid din makes sida. Doften av er kärlek genomsyrar hela bloggen.

2009-04-25 @ 00:01:29
URL: http://tandgnisslur.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0